Andrei Dunuță: „Să îți vinzi ideile într-un mod relevant a devenit o prioritate în mediul de business”

Conceptul Speakings este unic in Romania.

Anul acesta, împlinește 31 de ani. A jucat 13 ani fotbal pentru echipa Dinamo, până când o accidentare gravă la un genunchi l-a scos de pe teren, pentru o bună bucată de timp, și i-a spulberat visul unei cariere sportive. Și-a pierdut încrederea în sine… Dar, s-a apucat de vânzări, student fiind la Facultatea de Marketing – ASE, și a devenit, la doar 19 ani, numărul 1 în vânzări directe. Vindea și antrena oameni de vânzări, obținând rezultate în ambele direcții. În scurt timp, avea să constate nu doar că își recăpătase încrederea în sine, dar și că putea să le-o insufle altora. A fost coordonator echipă de vânzări la Citi Bank și Raiffeisen până în 2013, când și-a creat propria “Academie de încredere” – Self Trust Academy -, iar patru ani mai târziu a pus bazele brand-ului Speakings, care dezvoltă public speaking-ul în România și România – prin public speaking. Sub această pălărie, a ajutat sute de oameni să devină încrezători sau mai încrezători în ei înșiși. Cum?  Altfel. Este fan Apple, iar fiicei sale în vârstă de aproape patru ani, îi spune “#🍎rutz”, deși o cheamă Mara. Andrei Dunuță.

Povestea ta, Andrei, are ca subiect încrederea. Deloc întâmplător, compania al cărei co-fondator ești, declină același cuvânt. Spune-ne, te rog, ce reprezintă încrederea pentru tine, în mod particular, și pentru noi, ca oameni, în general?

Cred că încrederea este un element fundamental pentru succesul oricui. Mi-am dat seama de acest lucru foarte devreme, pe când jucam fotbal din postura de atacant. Atunci când, după o accidentare, mi-am pierdut încrederea în mine. Nu am mai putut continua și a trebuit să renunț. Despre încredere a fost vorba și mai târziu, atunci când am început să lucrez în vânzări directe și să coordonez echipe în banking. Mi-am dat seama că, de multe ori, un líder poate să insufle încredere echipei chiar și când oamenii nu cred atât de mult în ei. Contează mult să ai pe cineva care vede potențialul din tine, te ajută și pe tine să crezi mai mult. Încrederea este valoarea mea numărul 1 și am construit o companie în jurul acestei valori. Astăzi, organizăm evenimente care își propun să creeze spații de învățare și dezvoltare pentru oamenii din companii, prin public speaking. Vorbitul în public este un instrument extraordinar pentru a dobândi încredere în tine și un skill fundamental în 2020, așa cum arată mai multe studii, inclusiv cel de la Linkedin Learning.

Poate fi încrederea recâștigată, reconstruită, prin antrenament, prin exercițiu?

Sigur că da, la orice vârstă și de către oricine. Văd asta des în antrenamentele la speech-urile pregătite pentru evenimentele Speakings. Oameni care la început spun că nu vor reuși niciodată să urce pe o scenă sau să atingă audiența ajung, după câteva săptămâni de antrenament, să emoționeze o sală întreagă și să-și transmită mesajul cu convingere și impact. Am lucrat până acum cu sute de oameni, majoritatea din companii, din diverse departamente, de la HR la marketing, IT sau Finance.