Ce nu ar trebui să posteze niciodată un antreprenor pe social media

Ce nu ar trebui sa posteze niciodata un antreprenor pe social media

Social media oferă o mare oportunitate de îți construi brandul, de a crește angajamentul în moduri autentice și de a arăta valorile companiei tale, dar își poate oferi și „șansa” de a distruge totul.

Deși companiile pot să rectifice greșelile, asta duce la pierderea timpului și banilor, resurse care ar trebui folosite pentru a crește afacerea. Iată câteva lucruri pe care antreprenorii nu ar trebui să le împărtășească niciodată pe social media.

Politică și religie

Era o vreme când subiectul politică și religie erau lucruri tabu, pe care nu le discutai în public. Pentru antreprenori, această regulă a rămas neschimbată. Dacă vrei un mod rapid de a îți îndepărta clienții și partenerii, nimic nu e mai eficient decât o poziție politică sau o declarație incorectă din punct de vedere al corectiduinii politice. Preferi să îți păstrezi clienții loiali și fericiți ca să îți consume în continuare produsele și serviciile? La ce visează ei? De ce se tem? Focusându-ți conținutul de pe social media pe clienți, și nu pe propriile păreri, afacerea ta se va îndrepta spre direcția bună, spre creșterea profitului și mai puțină dramă.

S-ar putea să mai fi auzit despre această idee „marketing de conținut”. Iată un secret al acestui marketing de conținut: când o faci bine, poți să prezinți produse și servicii oricât de intens și des vrei. Cât timp menții prezentarea acestora delicată, urmăritorii tăi nu se vor supăra, și chiar se vor transforma în clienți, scrie entrepreneur.com

Lucruri negative despre clienți sau despre lumea din jurul tău

Oamenii nu vin pe pagina ta pentru a își aminti de toate lucrurile rele care se întâmplă în lume.  Ei caută ceva proaspăt, ceva care să îi ajute să scape din cotidian și din rutina știrilor cu care sunt bombardați 24/7. Imediat ce începi să vorbești despre lucruri negative, ei uită de produsele și serviciile tale. Mai rău, te vor asocia cu negativitatea din feed-ul lor. Dacă lași asta să se întâmple, prezența ta pe social media este ca și moartă.

Dacă nu poți găsi un unghi pozitiv, las-o așa și îndepărtează-te. Asta implică și spălatul rufelor în public privind clienții tăi neserioși sau competiția. Păstrează lucrurile astea pentru tine. Genul acesta de conținut este exact ce îi ține departe pe utilizatori.

Actualizări excesive

Fiecare utilizator are o toleranță privind frecvența postărilor. Pe Twitter,  poți să faci mai multe postări pe zi, cât timp ele sunt dezbătute și răspândite. Alte rețele, precum Instagram sau Facebook, au utilizator care toloerează doar o postare pe zi. Nici nu contează cât de bun este contentul tău, dacă te vor vedea de mai multe ori pe zi în feed, o să renunțe să te urmărească, fără să stea prea mult pe gânduri. Așa că studiază cele mai bune practici privind frecența postărilor.

Conținut non-social

Social media a au fost construite ca să fie sociale. Nu e loc de pentru comunicate de presă sau conținut plictisitor, lecții sau orice fel de monolog. Dacă cineva te urmărește pe social media, poți să presupui că deja au cumpărat produsele sau serviciile pe care le oferi. Așa că nu aborda social media  ca pe o reclamă. Tratează rețelele social ca un mod de a face cunoscută personalitatea companiei tale pentru clienți și potențialii clienți.

De exemplu, lanțul de fast food Wendy, nu vorbește pe Twitter despre hamburgheri și cartofi prăjiți toată ziua. Ei fac glume și împărtășesc lucruri amuzante sau utile, lucru care generează engagement și uneori twitturi-le lor devin virale. Exact așa trebuie procedat.

Sursă foto: Unsplash