Cum vă vor îmbunătăți parteneriatele imaginea brandului

Grupul Rohrer a preluat R&R Oil Services si unele active ale RIG Service

Restaurant Red Lobster a anunțat în aprilie că a colaborat cu ONG-ul Ocean Conservacy pentru a sprijini protecția și conservarea oceanelor lumii.

Parteneriatul dintre Red Lobster și Ocean Conservancy oferă câteva beneficii destul de puternice ambelor organizații: imaginea Red Lobsterului obține un boost și Ocean Conservancy primește o voce pentru a-și promova mesajul.

Pentru Red Lobster, un parteneriat ca acesta este un pas spre redefinirea brandului. Red Lobster poate spune că este un restaurant cu fructe de mare care se îngrijește de mediul înconjurător și ia măsuri pentru a îlproteja. În același timp, Ocean Conservancy câștigă accesul la oameni și reușește să aibă o voce. Faptul că o afacere înrădăcinată se poate moderniza oferă o mărturie puternică a muncii.

Întreprinderile mici pot să caute acest parteneriat pentru inspirație. Un parteneriat de marketing, indiferent dacă este vorba de o altă întreprindere mică sau cu un brand mare, poate să deblocheze audiențe sau asociații care nu au fost anterior accesibile.

Ajungeți la noi segmente de public

Brandurile vechi și noi au câte ceva de oferit în era digitală care se schimbă rapid; de aceea parteneriatele de marketing dintre cele două sunt atât de eficiente. În primul rând, brandurile care sunt folosite pentru canalele de marketing vechi, cum ar fi televiziunea și tipărirea, se luptă să aibă un impact digital. Impactul digital devine din ce în ce mai important în fiecare zi: publicitatea digitală a înregistrat o creștere de 16,8% în 2018, în timp ce publicitatea în televiziuni a crescut cu numai 7,1%. Și cheltuielile pentru social media le depășesc ambele, crescând cu 42% într-un singur an. Pentru branduri mai puțin confortabile cu tactici digitale, un parteneriat cu o afacere digitală inovatoare îi va permite să ajungă la audiențe diferite și să construiască noi relații autentice și canale.

În schimb, multe companii mai noi au angajat audiențe digitale, dar au neglijat în mare măsură expertiza privind dezvoltarea pe alte canale. Publicitatea prin televiziune și printuri este încă importantă, în special pentru marketingul bazat pe proximitate, dar aproape întotdeauna necesită un fel de scară – achiziții minime destul de mari pentru publicitatea de televiziune, panouri scumpe, ș.a.m.d. Întreprinderile mari, medii și mijlocii noi înființate sunt susceptibile de a avea relații de publicitate preexistente. Atunci când întreprinderile mici cu forțe diferite își unesc forțele, ambele mărci ajung în rândul publicului neexploatat.

Îmbunătățirea reputației

Marketingul de parteneriat oferă de asemenea brandurilor o modalitate de a-și curăța reputația prin asociere. Brandurile noi încearcă adesea să creeze credibilitate pe o piață zgomotoasă. În timp ce brandurile vechi pot părea  plictisitoare.

Un parteneriat de marketing este un mod ușor și eficient din punctul de vedere al costurilor pentru ca întreprinderile mici să poată uni activele și să-și asume caracteristicile celorlalți parteneri.  Dacă aveți încredere în gustul prietenului dvs., sunteți mult mai capabil să încercați un produs nou decât ați fi după ce ați văzut chiar și cele mai strălucitoare publicații despre produs.

În cazul în care întreprinderile mai mari contribuie la extinderea unei mărci mai mici, partenerul mai mare își îmbunătățește imaginea. Acest lucru este valabil pentru parteneriatul dintre Target și Quip, în care Target achiziționează abonamente efective pentru Quip și primește în schimb o taxă de afiliere. Quip își poate folosi relația cu Target ca un canal de marketing pentru a ajunge la mai multe persoane decât ar fi vizat și a reușit să ajungă prin anunțurile sale Facebook și Instagram.

Deși este o marcă importantă și stabilă, Target beneficiază de parteneriatul său cu un brand relativ necunoscut, deoarece permite modelului de big-box să ofere un nou tip de produs pentru clienții mai tineri. De fapt, Target oferă produse de la 12 startupuri diferite ca o modalitate de a hrăni loialitatea clienților și de a-și ține pasul cu publicul tânăr.

Un parteneriat armonios

Deși este înțelept să căutați mai întâi parteneriate cu alte întreprinderi mici, să nu presupuneți că mărcile mai mari nu vor dori să colaboreze cu dvs. Brandurile mari sunt dornice sa gaseasca branduri inovatoare pentru a da un aer fresh, la fel cum brandurile mici sunt gata sa beneficieze de aprobarea brandului mare prin parteneriat. Țineți cont de cele mai bune practici pentru un parteneriat de marketing de succes, scrie business.com

Cunoaște-te pe tine însuți

Înainte de a începe să cercetați partenerii, trebuie să înțelegeți ce fel de brand sunteți și unde se află punctele dvs. forte și slăbiciunile relative. Începând cu o analiză SWOT vă vom arăta ce aveți de oferit și ce aveți nevoie la un partener. Este cam ca o căsătorie (fără romantism): Vrei parteneri care sunt puternici acolo unde ești slab și slab în punctele în care ești puternic. Este vorba de completarea lacunelor din afaceril în moduri pe care nu le-ați putut realiza singur.

Definiți-vă obiectivele

Odată ce ați simțit lacunele pe care doriți să le completați cu un parteneriat, definiți în mod clar propriile obiective specifice. Dacă afacerea dvs. este bine stabilită, dar vă simțiți stale și doriți să vă revigorați imaginea, căutați branduri care generează mult entuziast.

Harta terenului

Evaluându-vă propriile active și punctele slabe și definindu-vă obiectivele vă va permite să înțelegeți universul ideal al partenerilor. Acum, puteți forța să le clasați pe două criterii: cât de mult pot conduce obiectivul dvs. primar și cât de mult puteți să-i stăpâniți slăbiciunile percepute și să le acordați valoare. Partenerii dvs. perfecți sunt cei care vă pot conduce spre obiectivele dvs., în timp ce le acordați o mare valoare.

Faceți primul pas

După ce ați făcut autoevaluarea și analiza domeniului, sunteți gata să contactați potențialii parteneri. Acesta este un pitch ca oricare altul, iar pregătirea dvs. vă va servi bine. Deoarece acum aveți o idee atât de clară despre motivul pentru care acest parteneriat are sens pentru celălalt brand, puteți realiza conecptul pentru a vă asigura că atingeți punctele corecte.

Încercați terenul

Nu puneți toate ouăle într-un singur coș, limitându-vă la o singură relație. Formarea de parteneriate se scurge adesea mult timp înainte de încheierea unui acord. Deși mesajul dvs. extrem de informat și strategic ar trebui să obțină un răspuns mai rapid, este totuși necesar să aveți răbdare în timp ce așteptați să auziți de la un brand mai mare sau mai stabilă. Dacă aveți mai multe parteneriate potențiale în proces, nu va trebui să începeți de la zero dacă se destramă în ultimul moment.

Deși parteneriatele necesită timp și efort pentru a da roade, marketingul de parteneriat este rentabil pentru întreprinderile mici și vă oferă puncte de vânzare pe care nu le-ați avea pe cont propriu. Parteneriatele bune sunt autentice, dovedind modalități eficiente de a crește gradul de conștientizare și de a începe o conversație cu următoarea generație de potențiali consumatori.

 Sursa foto: Unsplash