Cum să folosești feedbackul clienților în avantajul tău

Cum sa folosesti feedbackul clientilor in avantajul tău

Feedback-ul clienților este unul dintre cele mai rapide și eficiente moduri de a-ți îmbunătăți afacerea. În urmă cu douăzeci de ani, dacă un client avea o întrebare sau o problemă, ar fi scris o scrisoare sau suna la o linie telefonică. Companiile încă folosesc acest model, dar majoritatea marketerilor și a proprietarilor de întreprinderi mici sunt mult mai interesați să obțină feedback rapid și detaliat de la clienții lor online.

Îmbunătățirea experienței utilizatorului

Experiența utilizatorului (UX) este mai mult decât aspectul site-ului web; este modul în care toate componentele funcționează împreună. Adesea, ne putem întâlni cu o eroare chiar și după testarea viguroasă. Șansele ca utilizatorii de pe site-ul tău vor găsi o problemă pe care echipa de testare nu a identificat-o sunt mari. Asta nu înseamnă că testerii sunt ineficienți, dar sunt probabil mai mulți consumatori care folosesc zilnic site-ul decât există testeri în echipa ta.

Când un consumator găsește una dintre aceste erori, trebuie să aibă o modalitate rapidă de a oferi feedback echipei de asistență. Dacă ai început vreodată să derulezi printr-un program doar pentru ca acesta să se prăbușească, ai primit probabil o notificare care spune că a existat o eroare. În mod normal, poți trimite datele echipei pentru examinare. Această tactică este doar o modalitate de a colecta feedback-ul UX. De asemenea, ai putea lua în considerare adăugarea unui formular de contact ușor de utilizat în bara laterală a site-ului tău web.

Formularele de contact sunt o modalitate eficientă de a întreba publicul dacă au vreun feedback constructiv cu privire la experiența lor cu afacerea ta. Dacă vrei să faci un pas mai departe, poți trimite e-mailuri periodice către abonați sau un e-mail către clienți noi și să îi întrebi despre experiența lor. Asigură-te că incluzi o întrebare despre ce ar schimba în legătură cu experiența lor dacă ar putea. Aceste date sunt utile pentru a îți dezvolta afacerea și pentru a oferi valoare clienților.

Construiește influența socială

Influența socială, sau dovada socială, este un fenomen în care oamenii au mai multe șanse să cumpere ceva dacă văd alte persoane cumpărand și folosind produse de la același brand. Poți construi dovezi sociale cu feedback-ul consumatorilor în mai multe moduri, dar unul dintre cele mai bune este utilizarea paginilor cu mărturii. Acestea sunt extraordinar de utile pentru a arăta potențialilor clienți de ce brandul tău merită timp. Poți utiliza feedbackul pe care îl primești prin intermediul formularelor de contact pentru a crea pagini de mărturie pentru site-ul tău.

Feedback-ul cuprinde ceea ce spun oamenii cu privire la formularele de contact și include opiniile pe care le exprimă pe social media, atât direct, cât și indirect. Când consumatorii menționează marca ta, comentează postările sau îți trimit un mesaj, aceștia furnizează un feedback valoros pe care îl poți utiliza pentru a construi dovezi sociale sau pentru a îți îmbunătăți afacerea. O parte din înțelegerea publicului țintă este percepția asupra brandului și asupra produselor.

Îmbunătățește-ți linia de produse

Pe măsură ce afacerea ta continuă să crească, vei dori să te gândești la adăugarea de noi produse sau servicii.

De exemplu, dacă un magazin online de animale de companie are o mulțime de clienți care întreabă când vor adăuga plăcuțe pentru câini și pisici, aceasta este o idee excelentă pentru feedback. Clienții actuali sunt mulțumiți de produsele dvs., dar doresc să poți satisface nevoile lor suplimentare.

Înainte de fiecare foaie de parcurs de dezvoltare, ar trebui să iei în considerare feedback-ul clienților. În exemplul precedent, ai dori să începi să cauți modalități de a include plăcuțe de înaltă calitate pentru animale de companie pe lista ta de produse în creștere.

Nu contează în ce nișă operezi – acest sfat te va ajuta să folosești feedback-ul ca instrument de creștere. Ascultarea clienților și crearea unui produs sau a unei caracteristici care îți este solicitată va îmbunătăți rata de păstrare și ar putea crește rata de vânzări și de conversie.

Îmbunătățirea serviciului pentru clienți

În cele din urmă, feedback-ul clienților este o modalitate excelentă de a îmbunătăți modul în care ajuți viitorii clienți. Dacă utilizezi un chatbot, feedback-ul te poate ajuta să programezi și să îți perfecționezi botul pentru a ajuta clienții cu întrebări sau nelămuriri comune. Ia în considerare că 75% dintre consumatori se așteaptă la un răspuns la întrebarea lor în cinci minute sau mai puțin. Viteza și precizia joacă un rol crucial în obținerea și păstrarea clienților.

Cum să folosești feedbackul clienților în avantajul tău

Dacă utilizezi o echipă de servicii pentru clienți, poți educa angajații cu privire la problemele comune pe care le menționează clienții atunci când trimit formularele de contact. De exemplu, dacă jumătate din formularele de contact conțin aceeași întrebare sau reclamație, consumatorii vor veni probabil pe canalul de asistență pentru clienți cu aceeași problemă. Această tactică oferă o șansă de a îți educa echipa și de a-i ajuta să creeze un răspuns rapid și util atunci când un client vine la ei pentru asistență, scrie business.com

O echipă cu cunoștințe de asistență pentru clienți reprezintă un avantaj uriaș pentru proprietarii de afaceri online. În urmărirea de a construi un public larg, este posibil să pierzi o interacțiune cu clienții. O echipă puternică de suport poate elimina acest decalaj, poate muta oportunitățile prin pâlnia de vânzări și poate stimula loialitatea clienților actuali.

Cheia utilizării feedback-ului clienților în avantajul tău este recunoașterea tiparelor. În calitate de proprietari de afaceri, petrecem aproape fiecare minut liber gândindu-ne la tendințele vânzărilor și conversiilor noastre. Cu toate acestea, clienții noștri sunt cei care ne permit să prosperăm și să existăm. Trebuie să fim atenți la modul în care consumatorii percep mărcile noastre și să caute modele în feedback-ul pe care îl primim de la ei.

Pe măsură ce numărul clienților crește, veii avea o șansă mai mare de a identifica tendințele și de a face modificări pe baza feedbackului. UX, dovada socială, foile de parcurs pentru dezvoltare și clientul sprijină toate aspectele care determină modul în care clienții interacționează și utilizează produsele și serviciile noastre. Când ai date de la clienți în fața ta, este clar că există un avantaj în obținerea și utilizarea acestui feedback în fiecare etapă a procesului de dezvoltare și marketing.

Sursa foto: Unsplash