Cum să te pregătești pentru un interviu de succes în presă

Cum sa te pregatesti pentru un interviu de succes in presa
  1. Pregătește-ţi mesajele, simple, clare și argumentate

Ia-ţi timp pentru a-ţi schița mesajele principale, adăugând două sau trei argumente pe care dorești să le dezvolţi în timpul discuţiei. Nu uita că tu nu ești acolo doar pentru a răspunde la niște întrebări, ci și pentru a-ţi reprezenta compania și a livra propriile mesaje. Păstrează această schiță cât mai simplă și ţine minte datele importante (cifre, statistici, exemple, povești și mesaje de impact) pentru a te menţine în subiect și pentru a argumenta puternic întregul mesaj. Atunci când discuți un subiect important, menționează mai întâi mesajul de bază și apoi detaliază contextul. Stabilește punctele de discuție cu fermitate și nu îţi fie frică să le repeți într-un mod ușor diferit.

Utilizează fraze scurte și clare pentru a-ţi exprima punctul de vedere, și învaţă să taci între întrebări. Reporterii folosesc frecvent această tehnică de liniște controlată pentru a-și forţa interlocutorul să umple tăcerea oferind mai multe informaţii din interior decât ar fi intenţionat. Dacă ești îngrijorat că interviul va fi foarte dificil și poate lua o direcţie negativă, creează un document cu „întrebări posibile”. Treci prin toate aceste întrebări pe care ţi le-ar putea pune jurnalistul și gândește-te cum să le faci faţă cât mai onorabil.

Rămâi concentrat pe tema interviului și pe mesajele tale. Mulți reprezentanți de companii fac greșeala de a spune prea multe sau de a deschide multiple subiecte care abat atenția de la mesajele și tema agreată a interviului. Creează analogii puternice, utilizează statistici clare și fii pregătit să oferi jurnalistului un citat puternic, memorabil și ușor de preluat. Citatele oferite de către experți dau credibilitate poveștilor, de aceea, ar trebui să spui ceea ce îţi dorești să fie publicat. Unii intervievați se confruntă cu probleme din cauza glumelor excesive sau a comentariilor colorate înainte sau după interviu. Nu uita că nici o discuţie cu un jurnalist nu este „în afara interviului” și ar trebui să spui doar ceea ce ai pregătit pentru discuție.

Oferă valoare audienței! Ai fost invitat pentru a acorda acest interviu deoarece jurnalistul crede că deţii informaţii valoroase pentru a le împărtăși publicului. În loc să promovezi compania agresiv și fără argumente, fă-o prin povești de succes, prin prezentarea beneficiilor pe care le aduci și prin împărtășirea celor mai bune sfaturi, strategii și idei. Gândurile tale vor rezona cu publicul care va fi atras automat către produsele și serviciile oferite de compania ta.

Citește și Cum să gestionezi mass-media în timpul unei crize de comunicare

  •  
  •  
  •  
  •  
  •