Costel Alecu, Managing Partner Romtor: „Cea mai mare provocare, mai ales în piața de spații logistice, este lipsa ofertelor”

Am discutat cu un specialist in domeniu, Costel Alecu, broker imobiliar, Managing Partner Romtor

Considerați că există un echilibru cerere-ofertă pe piața imobiliară din România? Dar calitate-preț?

Da, pe segmentul rezidențial nou. Dar pe segmentul rezidențial vechi, unde există un tip de client aparte, piața este foarte segmentată.

Pe zona de B2B, la partea de retail, lucrurile sunt foarte polarizate pe zona de mall-uri. Spațiile comerciale stradale regresează, deoarece comerțul s-a mutat la mall-uri. Pe zona de office și logistică, oferta se împuținează din ce în ce mai mult. Aici, într-adevăr, există un dezechilibru între cerere și ofertă, iar din punctul de vedere al raportului calitate-preț, este foarte important la ce ne referim, ce pretenții avem, pentru că există birouri sau spații logistice de clasă “A”, unde calitatea este comparabilă cu orice capitală din UE. Trebuie să avem, însă, în vedere și cererea. Dacă există o cerere de o suprafață mică, de 500 metri pătrați, de exemplu, la logistică, ea va putea fi satisfăcută cu greu într-un parc logistic. În cazul acestui gen de cereri, trebuie să mergem pe zona convențională a spațiilor, mai vechi, recondiționate.

Cum ar putea susține mai bine statul piața imobiliară?

Statul ne poate susține din punct de vedere legislativ. Mă refer la taxe mai mici, la un TVA scăzut pentru achiziția de locuințe. Statul se poate implica foarte mult în zona de legislație, de aprobări pentru urbanism, de autorizații pentru construcții și în zona de infrastructură.

Care sunt planurile Romtor pentru anul 2018?

Ne dorim să creștem. Ne-am bugetat pentru anul acesta o creștere de cel puțin 50%, față de anul trecut, în care am avut o creștere foarte mare (aproape că ne-am dublat cifra de afaceri), de aceea am zis ca anul acesta să fim puțin mai temperați. Bineînțeles, să ne extindem echipa, să ne creăm o imagine din ce în ce mai bună în piață, să oferim servicii din ce în ce mai bune, consultanță, pentru că asta este baza activității noastre: consultanță și brokeraj imobiliar. Totodată, ne dorim să dezvoltăm departamentul de evaluări, care contribuie destul de mult la cifra de afaceri a companiei.

Care considerați că sunt elementele care fac din compania dumneavoastră una de succes pe piața imobiliară?

În primul rând, experiența, faptul că noi, ca brokeri, suntem în piață de foarte mult timp. Eu lucrez de 25 ani în zona imobiliară. Mai am un coleg care lucrează de 26 ani în această zonă. Cred că acesta este un atu pentru noi. Este important să avem o imagine bună și să atragem clienți. De altfel, activitatea noastră se bazează foarte mult pe recomandări. Clienții vin la noi în urma servicilor pe care le prestăm. Eu consider că acesta este un mare avantaj, să avem servicii de calitate oferite de profesioniști.

  • 8
  •  
  •  
  •  
  •