Dr Ionuţ Leahu: „Bani mai pot face, dar în tratamentul pacientului, nu-mi dau a doua şansă”

Dr. Leahu

Nu vă place să riscaţi nimic, în calitate de medic, dar ştiu că aveţi un apetit de risc antreprenorial destul de mare, dacă e să luăm în calcul că întreaga afacere aţi construit-o cu credite bancare…

Pentru mine, banii sunt jos de tot, ca valoare. Mi se pare mult mai uşor să risc bani, dar nu şi sănătatea omului. Aici, nu văd o a doua şansă, nu iau în considerare să trebuiască să revin în tratamentul unui pacient.

Cum şi unde aţi învăţat să luaţi decizii?

Dr. Leahu_ interiorEu cred că diferenţa dintre o decizie corectă şi una mai puţin corectă este energia cheltuită ca să devină un succes. Dacă greşeşti, îţi trebuie mult mai mult timp şi efort ca să ajungi unde ţi-ai propus. De-a lungul timpului, şi eu a trebuit să corectez direcţii pe care le-am ales la un moment dat.

Puteţi să numiţi o astfel de greşeală? Ce n-aţi mai face la fel?

N-aş mai deschide un cabinet cu un singur scaun, pentru că nu poate fi eficientizat. În general, unui pacient nu-i oferim doar un serviciu: el are nevoie de o echipă de specialişti. Iar aceştia, ca să poată lucra, au nevoie de spaţiu. La un singur scaun, nu pot aduce, în acelaşi timp, mai mulţi medici. Astfel că, planul de tratament se prelungeşte mai mult decât este cazul, şi pentru pacient, şi pentru noi.

De la ce număr de scaune începe să fie eficientă o clinică?

Din punctul meu de vedere, de la patru, plus radiologie. La noua clinică, pe care o voi deschide la începutul anului viitor, vom avea chiar radiologie tridimensională, cu ultimul tip de computer tomograf, iar în felul acesta, vom putea face analize mult mai amănunţite, din punct de vedere radiologic. Adică, vom deţine vârful tehnologiei în domeniu.

Ce indicatori de eficienţă a business-ului folosiţi?

Cel mai important lucru pe care îl evaluăm este satisfacţia pacientului. Evaluăm relaţia cu medicul, cu asistentul, cu recepţia, atmosfera etc.

Ceea ce mă mai interesează este numărul de pacienţi noi, pentru că vrem să ajungem numărul unu ca număr de pacienţi trataţi şi în felul acesta, tehnologia de vârf să devină tot mai accesibilă. Cred că am trecut de 10 mii de pacienţi trataţi până acum.

Evident că mă uit la profit, ca o condiţie esenţială a business-ului, dar şi la cifra de afaceri, care trebuie să aibă o creştere destul de mare pentru a putea susţine toată nebunia noastră cu dotările de vârf.

Care este cel mai delicat aspect al activităţii dvs. manageriale?

Cash flow-ul şi urmărirea lui nu sunt printre preferatele mele, deşi trebuie să le fac, pentru că în funcţie de ele şi de previziuni, pot decide dacă mai investesc şi cât.

În companii, se organizează numeroase programe de wellness dedicat angajaţilor. N-am prea auzit de unele dedicate prevenţiei orale. Care ar fi mesajul dvs. în acest sens?

Noi am dezvoltat un program de consultaţii gratuite, la sediul companiilor, ceea ce presupune că doar 10 minute sunt răpite din timpul job-ului angajaţilor. Aceste consultaţii au rolul de a preveni derapaje mari în derularea activităţii lor, noi putând aprecia dacă vor avea curând probleme de natură dentară, care să-i scoată din câmpul muncii. Când ştii din timp ce probleme ai, este alegerea ta unde şi cum ţi le rezolvi, dar dacă situaţia devine acută, te duci unde apuci, cu riscurile aferente şi cu pierderile de productivitate ale angajatorului.

Ceea ce facem noi prin această iniţiativă este să le oferim controlul şi puterea de decizie. Când agreăm colaborarea cu o companie, îi construim un pachet de servicii preferenţial, prin care se poate bucura de reduceri pentru serviciile noastre, iar acesta creşte organic, în funcţie de volum.

Ce obiective aveţi?

Aşa cum am menţionat deja, achiziţionez acum un nou sediu, în zona Unirii, care trebuie renovat şi dotat cu tehnologia de ultimă oră. Estimez ca în mai sau iunie să devină funcţional.

Pe plan personal, aştept de la soţia mea o fetiţă, care se va naşte prin februarie.