Articol de: Rodica Nicolae, Manager Express
Cum credeți că va evalua piața de training: spre o concentrare în mâna câtorva furnizori mari sau dimpotrivă, spre o atomizare a ofertei?
Sunt din ce în ce mai mult prezente în piață proiectele colaborative. Profesioniștii bine ancorați în meseria lor, oameni care sunt dispuși să pună la un loc cunoașterea, experiența și plăcerea de a lucra împreună păstrându-și, în același timp, libertatea de mișcare. Cu cât numărul acestor profesioniști va crește și se va institui un climat cu o etică înaltă a profesiei, cu atât piața proiectelor colaborative va crește. Adică, într-o piață atomizată, agregarea contribuțiilor se va face pe bază de valoare reală.
În cealaltă direcție, se vede deja agregarea ofertei la ceea ce înseamnă Top 10. Există deja câteva companii foarte mari care furnizează un anumit tip de proiecte pe care nu le pot face companiile mici. Însă trăim într-o lume digitală, în continuă dinamică, o agregare de nișe înguste și de proiecte în care diversitatea și creația sunt cele care fac diferența și nu mărimea companiei.
România este o piață care s-a maturizat mult în ultimii ani. De aceea, în ea își găsesc locul și sunt vizibili profesioniștii adevărați. Este îmbucurător faptul că firmele, companiile-client sunt pretențioase și își doresc programe de calitate și atent personalizate.
Care brand credeți că este mai puternic: cel personal (Madi Rădulescu) sau MMM? Care pe care trage în sus?
Asta sună ca o întrebare capcană. Am avut un brand personal puternic și înainte de a fonda MMM. De multe ori, brandul meu s-a confundat cu cel al firmei sau a fost mai puternic. Însă, cei care ne cunosc și au lucrat cu MMM au înțeles și știu foarte bine că această companie este astăzi mai mult decât Madi Rădulescu trainer sau coach sau facilitator. Este o combinație de pasiuni, de cunoaștere, de experiențe pe care noi cei din echipa MMM le punem la un loc pentru a crea ceea ce nici unul dintre noi, luat de unul singur, nu ar fi fost capabil să livreze la fel. Munca de echipă va genera întotdeauna o valoare adăugată incomparabilă. Trainerul, că sunt eu sau un coleg de-al meu, are menirea și datoria să livreze un program valoros. Însă în spatele său stă o echipă. Vehiculul succesului a fost, pe rând, când brandul personal, când brandul MMM. Sunt inseparabile.
Cum se vede viitorul de la adresa GPS a MMM Consulting?
Se vede bine. Avem proiecte frumoase și continuăm să cream proiecte pline de sens pentru partenerii noștri. Optimismul și pozitivismul fac parte din rețeta noastră. Suntem facilitatori, suntem coach-i, însoțim echipe și lideri în schimbare, antrenăm pentru performanță. Atâta timp cât companiile cu care lucrăm și mai ales oamenii cu care lucrăm vor dori să reușească, vor dori să lucreze într-o atmosferă bună, conectați la propriile valori, pentru noi viitorul va suna bine. Îmbrățișăm tot ceea ce ține de evoluția tehnicii în domeniul nostru de activitate și să continuăm să credem în contactul uman, în dialog și în conversații profunde.
Citește și: Cum te ajută ca manager, S.M.A.R.T. Networkingul?