Multiplicatorul de încredere

Vreau sa devenim un furnizor de incredere!

Înţeleg că aţi prospectat piaţa şi aţi constatat că sunt multe de făcut…

Primul partener cu care am pornit la drum ne-a ajutat foarte mult în acea perioadă iniţială. Dar, apoi, lucrurile au evoluat, abordarea şi contextul s-au mai schimbat, iar partenerul meu a vândut grupul de companii unui ­client din Vest. Am continuat afacerea, dar sub alt acţionariat. Nici această formulă nu a ţinut prea mult. Într-un an, ei au intrat într-o serioasă criză şi, după puţin timp, au dat faliment. Treptat, însă, noi construisem deja business-ul din Bucureşti, pe baza unor parteneriate pe termen lung.

La vremea aceea, aveaţi deja tehnologia de multiplicare achiziţionată?

Eram doar reprezentanţă de vânzări şi importam discurile pe comenzile contractate. Însă contau foarte mult relaţiile locale. În industria media, trebuie să ştii să-ţi tratezi clienţii, să livrezi marfa la timp şi să-ţi respecţi angajamentele. Gândiţi-vă că vorbim despre termene de lansare, despre momente cruciale pentru ei şi pentru publicaţiile sau cariera artiştilor. În cazul în care nu eşti în stare să respecţi un termen de livrare angajat, rişti să-i compromiţi şi pe ei, nu numai relaţia ta contractuală. Pot spune că perioada 2001-2006 ne-a dat mari bătăi de cap. Trebuie subliniat că vorbim despre o industrie sezonieră. Primele trei trimestre însumează activitatea ultimului trimestru. Pentru noi, sezonul de vârf este reprezentat de intervalul septembrie-decembrie. Dacă, în aceste patru luni, nu performezi la maximum, rişti să compromiţi întregul an viitor, pentru că îţi pierzi clientela. Şi ştiţi cum se spune: „Un client pierdut înseamnă, de fapt, zece”. Deci, am învăţat în acea perioadă cum să-mi protejez propria afacere, dar şi să fiu corect cu clienţii şi să-i respect. De aceea, foarte mulţi dintre clienţii câştigaţi atunci au apreciat onestitatea cu care am tratat fiecare situaţie. Chiar şi în momente critice am găsit soluţii convenabile pentru ei.

Câţi oameni număra echipa dvs. la acea dată?

Treptat-treptat s-a format echipa din Bucureşti. Astăzi am ajuns la peste 100 de angajaţi. Anul 2006, când am reuşit să creăm noul ODS, împreună cu nişte parteneri din Germania, a constituit şi momentul când s-a consolidat piaţa locală de multiplicare. De atunci putem spune că avem capacităţi locale de producţie şi că am reuşit să ne impunem pe baza puterii şi a seriozităţii partenerilor germani. Ei şi-au construit afacerea la nivel european, studiind atent slăbiciunile industriei. Una dintre ele era aceea că foarte mulţi producători promiteau mult în afara sezonului, dar în sezon aveau un mare talent să rateze termenele de livrare, inventând tot felul de motive şi pretexte pentru care nu-şi respectă angajamentele. Acestea nu făceau decât să pună sare pe rana clientului căruia nu-i folosea la nimic să ştie motivele, câtă vreme nu primise marfa la timp. Or nemţii în asta deveniseră tari. Investiseră foarte mult în capacităţile de producţie astfel încât să poată onora comenzile pe toată durata anului, indiferent de sezon.