Multiplicatorul de încredere

Vreau sa devenim un furnizor de incredere!

Ştiu că, înainte de a face business profesionist, aţi avut alt tip de experienţe antreprenoriale.

Au fost nişte experienţe obişnuite pentru toţi copiii de vârsta mea, dar şi nişte lecţii de viaţă primite de tânăr. Primul job unde am primit bani a fost culesul de cireşe, pe care îl practicau însă toţi cei din generaţia mea, în cadrul şcolii. La fel, am fost poştaş timp de o lună, într-o vacanţă, înainte de a intra în clasa a XII-a. M-a rugat o cunoştinţă să-i ţin locul pe durata concediului. Mi s-a părut simplu şi aşa a fost. Dar, la sfârşitul lunii, am rămas cu un gust amar văzând cât trebuie să alergi şi ce sumă modică primeşti pentru asta… Nici femeia pe care o înlocuisem eu nu câştiga cu mult mai mult decât îmi dăduseră mie. Am înţeles atunci cât de puţin este apreciată munca fizică şi ce perspective ţi se oferă dacă rămâi la un nivel scăzut de cunoştinţe. Eu oricum eram curios, îmi plăcea să învăţ, dar acest experiment m-a ajutat să-mi setez mereu noi şi noi targeturi. Mă constrângeam singur să nu stau în loc, să mă autodezvolt. Am încercat să transmit şi echipei mele această atitudine.

Copiilor dvs. o să le puneţi în braţe o astfel de experienţă când o să fie mari?

Deocamdată am lăsat pe mâna soţiei educaţia lor, eu mă implic mai puţin. Băieţii prind foarte repede. Au luat foarte mult şi de la soţia mea, şi de la mine.

Sunt gemeni, dar seamănă şi temperamental?

Fac cu schimbul. Asta e spectaculos la gemeni, pentru că se stimulează reciproc şi la prostii, şi la lucruri bune. Noi le setăm nişte targeturi, dar au ei grijă să fie tot timpul motivaţi de interesele lor.

Revenind la ODS, ce-i conferă ­companiei avantaj competitiv?

La ora actuală, din Germania încoace, fiecare ţară a rămas cu un singur multiplicator mai serios. Pe pieţe, nu mai era loc de mai mulţi competitori nici în Ungaria, nici în Serbia, nici în Croaţia, nici în România, nici în Bulgaria, deşi acolo era raiul multiplicatorilor legali sau mai puţin legali. Noi am venit în plus cu seriozitatea. Am păstrat o strânsă colaborare, pe de o parte, cu principalele organizaţii şi instituţii care se ocupă de această industrie. Mă refer la forurile internaţionale de antipiraterie, la forurile grupurilor mari de producători şi distribuitori de conţinut. Aşadar, avantajul vine din certificările la nivel internaţional şi din seriozitatea în activitate. Pe de altă parte, contează foarte mult customer service-ul asigurat la nivel local şi locaţia. Fără o abordare orientată către client, cred că ar fi fost mult mai greu să rezistăm pe piaţă, în condiţiile actuale.