Multiplicatorul de încredere

Vreau sa devenim un furnizor de incredere!

Dar industria către ce merge?

Din păcate, era digitală a început să producă efecte, atrage consecinţe care nu ne sunt favorabile. Se adaugă la asta faptul că legiuitorul român nu reuşeşte să impună respectarea legii şi pirateria online atinge cote impresionante. Dacă aceasta s-ar reduce cu măcar 50-60%, durata de viaţă a discurilor s-ar mări semnificativ. Totuşi, discul injectat, nu ars, este cel mai stabil suport de stocare a datelor, comparativ cu USB-urile sau cu alte memorii magnetice. Are calitatea de a-şi păstra caracteristicile o perioadă mai lungă. Stick-ul, despre care se credea că va fi viitorul, este mult mai scump decât discul şi îşi pierde calităţile magnetice în timp. Viitorul este al dezvoltărilor digitale. În ultimii ani, şi marile studiouri au început să se coaguleze pe platforme comune, numite „cloud computing”, şi astfel au ajuns să pună la dispoziţia consumatorilor aproape orice fel de conţinut în condiţii legale. Se pare că acestea sunt viitoarele surse de venituri în anii 2020.

În ce constă activitatea Asociaţiei Multiplicatorilor de Discuri Optice din România, al cărei preşedinte sunteţi?

Asociaţia încearcă să protejeze interesele industriei multiplicatorilor. Am realizat deja câteva studii despre starea pieţei, am făcut diverse adrese către forurile şi instituţiile competente din România, am organizat seminarii în care diseminăm cunoştinţe de bază în domeniu şi am făcut şi alte demersuri pentru a atrage atenţia asupra riscurilor şi consecinţelor pirateriei online.

Din asociaţie mai fac parte câteva companii din industrie, dar şi-au semnat intenţia de aderare majoritatea caselor de discuri şi a distributorilor de filme şi de conţinut video, toţi cei care avem interesul să fim mai protejaţi.

Ce fel de lider sunteţi?

Am încercat să-mi creez un stil propriu de lider, să fiu apropiat de oameni. Adică nu sunt cel mai bun capitalist. Am încercat să am grijă de organizaţie luând în considerare o serie de aspecte umane. Ca să înţelegeţi, când cifra de afaceri a scăzut cu 30-40%, ar fi trebuit să concediez 30-40% dintre oameni. Eu am preferat să ne aşezăm la masă cu toţii şi să căutăm soluţii pentru a rămâne echipa întreagă. Din acel moment, piaţa a coborât oricum într-o zonă de criză, dar eu reiau periodic mesajul meu către angajaţi, spunându-le că această criză înseamnă dublarea eforturilor, dar şi foarte multe oportunităţi. Trebuie să fii pregătit să le poţi lua din mers. Altfel, am jucat timp de 14 ani fotbal, din care am rămas cu unele idei valoroase pentru conducerea echipei. În general, am observat că cei care au avut experienţa unui sport de echipă înţeleg mult mai bine obiectivele strategice ale business-ului.

Aveţi timp liber? Şi dacă aveţi, ce pasiune vi-l ocupă?

Încerc să ies din starea de ­workaholic şi să câştig timp pentru principala mea pasiune: copiii şi soţia mea.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •