Scalează cu grijă, Făt Frumos!

Nu stii inca daca modelul tau de business este realmente scalabil.

Este obligatoriu să te întrebi cum oare vor reacționa piețele noi pe care vrei să le cucerești? Dar competiția? Se vor putea integra cu succes armatele de angajați noi necesari? Dacă da, cât de rapid? Ce atitudine vor avea clienții existenți când vor fi neglijați? Cum gestionezi spațiile gri dintre departamente care devin dintr-odată uriașe? Ce modificări faci în construcția de conținut? Cum vei distribui mesajul pe noile coordonate?

Iar dacă nu te întrebi, greșești amarnic și ai toate șansele să construiești un uriaș balon de săpun care îți va exploda în față când ți-e lumea mai dragă. Așa încât, înainte să te arunci cu arme și bagaje în vârtejurile scalării, ar fi bine să pregătești la scara noii construcții câteva chestiuni.

Marketingul

Va trebui să faci modificări în comunicare, pentru că începi să te adresezi unui public-țintă mai larg. Asta înseamnă o segmentare mai bună, mesaje personalizate pe direcții noi, canale de distribuție care trebuie valorificate mai eficient, creșterea semnificativă a ratei de conversie. Nu te culca pe urechea care îți șoptește că publicitatea va rezolva problema clienților noi pentru tine, pentru că nu se va întâmpla asta, oricât ai investi.

Procesele

Documentează atent procesele-cheie și gândește-te cum le vei adapta condițiilor mai puțin obișnuite care te așteaptă. Nu te limita la zonele de producție, analizează cum vei gestiona experiența clientului, ce diferențe vor apărea în relațiile cu furnizorii, ce trebuie să faci ca să recrutezi de 8-10 ori mai mulți angajați fără să pierzi din calitate, cum asiguri inducția, adaptarea la cultura organizației, evaluarea performanțelor, învățarea continuă.

Sistemele informatice

Străduiește-te să automatizezi tot ceea ce se poate folosind un minimum de softuri. Simplifică, pe cât posibil, viața celor care prelucrează informații, dar convinge-te că vei avea în continuare rapoartele necesare atât în zona de business, cât și în zona de suport. Dacă ai slăbiciuni undeva pe traseul informațiilor, înlătură-le, înainte să începi creșterea, pentru că altfel te vei confrunta cu aberații și monstruozități la fiecare pas.

Recent, pe site: https://www.managerexpress.ro/management/studiul-care-a-descoperit-cea-mai-buna-si-eficienta-metoda-de-conducere.html

  • 48
  •  
  •  
  •  
  •