Tendințe și previziuni pentru 2018 (Customer Experience, vânzări, marketing și comunicare)

Tendinte si previziuni pentru 2018 (Customer Experience, vanzari, marketing si comunicare)

Elena Badea, Managing Partner, Valoria Business SolutionsElena Badea, Managing Partner, Valoria Business Solutions

Cele mai importante tendințe din România, în marketing

  • digitalizarea funcției de marketing avansează rapid și dă rezultate, în contextul în care bugetele de marketing stagnează;
  • în social media, brandurile încept să se mute (ca focus) de pe Facebook pe Instagram;cConținutul video rămâne cel mai accesat și are cea mai mare influență în decizia de cumpărare;
  • brandurile trec experiența consumatorului în faza de personalizare a conținutului, cu ajutorul instrumentelor de automatizare.

Ce se va schimba în marketing

De zece ani, suntem într-o eră a marketing-ului digital care a adus schimbări majore și ele vor continua. Iată principalele schimbări pe care le va aduce anul 2018:

  • inteligența artificială, acum abia la început, va avea un impact din ce în ce mai mare în marketing;
  • dezvoltarea IoT va duce marketing-ul digital din online (internet) în offline, în moduri pe care acum abia începem să le percepem, ca marketeri;
  • AR și VR încă nu sunt (încă) sustenabile, ca demersuri de marketing, dar impactează masiv experiența consumatorilor și vor continua să atragă atenția marketerilor.

Ce amenințări / riscuri se întrevăd în marketing

  • din 25 mai 2018, intrarea în vigoare a GDPR-ului, va schimba radical regulile jocului în marketing cu efecte serioase la nivel de bugete pentru realizarea conformității, dar și cu un potențial impact negativ uriaș al amenzilor pentru cei care nu vor respectă cerințele regulamentului.

Ce oportunități apar în marketing

  • conținutul video: în 2018, consumul de video mobil este de așteptat să crească cu 25%, iar consumul video pe laptop-uri și computere desktop va fi în scădere, pentru prima dată;
  • local marketing: brandurile au acum posibilitatea de a-și pune toate locațiile pe platformele de social media și vor avea grijă să apară cât mai sus în căutările de evenimente locale etc.;
  • authentic marketing: acest tip de marketing este considerat esențial pentru generațiile Y și Z, presupune autenticitate, transparență și susținerea valorilor afirmate din partea brandurilor.