Un plan în 5 pași pentru promovarea unei idei ieșite din comun

Un plan in 5 pasi pentru promovarea unei idei iesite din comun
  1. Fă-ți un plan

Înarmat cu cercetarea și ideile colegilor, este timpul să pui planul pe hârtie. Când o vei prezenta la factorii de decizie, vei dori să te asiguri că poți demonstra în mod clar cât timp ai petrecut gândindu-te și examinând toate consecințele posibile; deoarece ideea ta este un pic cam bizară, colegii tăi au un motiv automat să o respingă. Nu le da mai multe motive să o respingă neglijând schiţarea modului complet în care aceasta ar funcţiona.
De exemplu, să presupunem că promovezi construirea unei camere de odihnă la birou. Ai dori să acoperi:

  • Cât ar costa construirea?
  • Politica de folosire (Ar putea angajații să intre acolo în orice moment? Care ar fi capacitatea?, Cât timp ar putea să rămână?)
  • Cine ar fi responsabil pentru întreținerea camerei și pentru a se asigura că nu au fost abuzate privilegiile de odihnă?
  • De ce pauzele pentru odihnă sunt atât de benefice pentru productivitate?
  • Efectele pozitive asupra sănătății și fericirii angajaților
  • Companiile de succes cu camere de odihnă

Deși este posibil să nu prezinţi imediat acest plan scris, este important să îl ai făcut pentru a arăta, la cerere, că ai gândit totul. Odată ce faci și asta, poţi …

  1. Propune idea “trăznită”

Dacă vei merge cu planul direct la supervizorul tău, vei dori să adaptezi prezentarea la stilul său de comunicare. Poate că managerul tău este o persoană de tipul: „arată-mi cifre!”; în acest caz, vei dori să încluzi o mulțime de date reci, dar clare, bazate pe logică, cum ar fi: „Când fiecare angajat a primit un iPad la aceste patru companii, proiectele în echipă au fost finalizate de două ori mai repede și satisfacția angajaților a crescut. Oferind iPad-uri membrilor echipei noastre am putea stimula eficiența și fericirea la locul de muncă.”

În schimb, s-ar putea să ai un șef care să ia decizii pe baza instinctului. Prezentarea ta ar trebui să ajungă la el sau la imaginația lui; încearcă ceva de genul: „Gândește-te cât de ușor vom comunica unii cu ceilalţi într-un birou deschis. Colaborarea noastră va fi mult mai strânsă! ”
Dacă îţi prezinţi idea unui grup de persoane, următorul punct din lista ta de sarcini ar fi să găsești un om predispus la aprobări. O singură voce care împinge o viziune zguduitoare este mult mai ușor de respins decât două voci. Astfel, având un susținător în întâlnirile tale, va spori imediat deschiderea colegilor tăi de a fi de acord cu propunerea ta.

Îţi poate fi de mare ajutor să ai deja un prieten sau un confident care să te susțină. Cu toate acestea, dacă nu ai încă, alege o persoană care crezi că va fi receptivă la ideea ta și abordeaz-o. Solicită-i opinia în legătură cu planul tău și răspunde-i eventualelor rezerve pe care le-ar putea avea. (Vei fi bine pregătit pentru asta, datorită pașilor deja făcuţi până acum.) După ce ai primit entuziasmul membrilor echipei tale, întreabă-i dacă poți conta pe ei să demonstreze acest sprijin atunci când vei prezenta mai departe superiorilor.

  1. Ai în vedere un compromis

Este întotdeauna bine să ai un plan B. Deși șeful sau colegii tăi ar putea considera sugestia inițială puțin prea nebunească, ei ar putea fi dispuși să adopte o formă modificată – sau una de test. Vino cu o versiune simplificată sau de testare a ideii tale pe care o poți propune dacă simţi că nimeni nu dorește să urmeze ideea cu totul – de exemplu, obținerea iPad-urilor pentru a fi utilizate și împărţite la birou în loc de unul pentru fiecare persoana sau lansarea planului tău de PR într-o singură ţară în loc de întreaga regiune.
Și, rămâi optimist. S-ar putea să întâlnești o mulțime de cuvinte descurajante și rezistență, dar asta nu ar trebui să îţi omoare entuziasmul. Păstrează-ţi vii motivele de la început, pentru care ai fost atât de încântat de ideea ta! Dacă îţi poți menține încrederea și convingerea, colegii tăi ar putea să înceapă să îţi împărtășească viziunea.

Nebun este adesea sinonim cu geniu. Prezentându-ţi ideea șocantă, ai posibilitatea să aduci schimbări care să impacteze atât locul de muncă, compania, industria, cât și chiar lumea întreagă.

Sursa: Themuse.com

Foto: Pixabay

Citește și 7 moduri de a te inspira instant

  •  
  •  
  •  
  •  
  •