Cum îți protejezi cei mai buni angajaţi de la epuizare.

Cum iti protejezi cei mai buni angajati de la epuizare.

Pentru a rezolva aceste probleme, managerii pot începe prin a deveni mai conștienți de modul în care aceste practici le afectează companiile și să găsească modalităţi pentru reducerea lor, atunci când este posibil. Dincolo de acestea, angajatorii și liderii ar trebui să urmărească alte trei strategii care îi pot ajuta să-și susțină angajaţii performanți pe termen lung:

Permiterea angajaţilor performanți să își aleagă ocazional proiectele. În general, angajaţii performanți sunt foarte motivați de muncă. Cu toate acestea, ei nu primesc în mod regulat opțiunea de a lucra la proiectele care le plac cel mai mult, decât dacă se întâmplă să fie, de asemenea, și cele mai grele proiecte disponibile, sau dacă sunt de acord să le facă peste activităţile lor de bază. Permițându-le să aleagă anumite proiecte, îi ajuţi să se reconecteze cu motivul pentru care sunt încântați să-și facă treaba – ceva ce se poate pierde prin încărcarea lor fără control, până la epuizare.

Crearea de perechi cu angajaţi performanţi. De cele mai multe ori, angajaţii performanți sunt separați de cei cu care au cele mai multe lucruri în comun și cu care se bucură să lucreze. Acest lucru se întâmplă din motive evidente, însă înconjurarea lor cu angajaţi slabi, le crește volumul de muncă, le scade moralul și le limitează dezvoltarea. Gruparea angajaţilor performanți de nivel similar poate contribui la distribuirea acestei greutăți adăugate și la îmbunătățirea experienței acestora fără a lăsa unele echipe fără angajaţi de top.
Este important să subliniem că aceste perechi ar trebui să fie formate din angajați care sunt la același nivel sau la un nivel similar. Plasarea unui angajat performant, dar începător, în echipă cu un lider de înaltă performanță, nu va avea aceleași rezultate.

Urmărirea cerințelor suplimentare care le mănâncă din timp. Cererile care nu au legătură cu activitatea lor de bază sunt generatoare de epuizare, pentru că fiecare dintre acestea pare nesemnificativă și este greu de urmărit efectul său. În multe cazuri, pur și simplu urmărirea tuturor solicitărilor dintr-un singur loc îi poate ajuta pe angajaţii performanți cu conștientizarea modului în care aceștia pot refuza unele dintre cererile primite.

Aceste trei strategii pot părea că oferă doar beneficii marginale, însă acumularea de mici economii și îmbunătățiri reduce în timp riscul de epuizare. Angajaţii performanți dețin o mare valoare pentru orice companie, oferind o productivitate de 400% mai mare decât angajaţii cu performanțe medii. Companiile vor pierde o mare parte din această valoare dacă nu iau măsuri deliberate pentru a-i proteja de la epuizare pe cei cu performanțe înalte.

Sursa: Harvard Business Review

Foto: Pixabay

Citește și Întrebări pe care să ţi le pui când ai încercat totul și nimic nu funcționează