Petre Nicolae: Se caută specialişti care să aibă performanţe imediat

Nu s-a deplasat interesul angajatorilor de la specialisti catre generalisti

Între calificările nişate şi cross-culturalitate, cel mai mult se valorizează primele. Suntem într-o perioadă de criză, în care ­fiecare companie are nevoie de oameni specializaţi şi pregătiţi să aducă plusvaloare.

În ziua de astăzi, un profil managerial ideal presupune o abordare/gândire strategică şi sistemică, orientarea către soluţii şi rezultate imediate, o capacitate foarte mare de adaptare la noile condiţii ale pieţei şi la contextul economic actual.

Faţă de anii trecuţi, sunt căutaţi angajaţii care au competenţe aprofundate pe vânzări şi marketing, mai ales pe ­­online marketing, resurse umane şi controlling financiar. De asemenea, sunt foarte mari cereri de General Manageri care au competenţe generale, dar aprofundate pentru unele funcţiuni (pentru cel puţin cinci funcţiuni strategice: sales, marketing, HR, finance, strategie).

Din punct de vedere personal, urmez un model de dezvoltare profesională şi personală. În prima etapă (cel puţin 15 ani), m-am specializat pe verticală. Acum, de aproximativ cinci ani, mă concentrez pe dezvoltarea pe orizontală.

Citește și: Bogdan Păduraru: În IT, este nevoie de specializareFloriana Enescu: Fă ceea ce ştii să faci cel mai bine!Cosmin Pătlăgeanu: Marketing, dar şi etică aplicată, psihologie, artă şi logică

(Foto: ICMA Photos, www.flickr.com)

  •  
  •  
  •  
  •  
  •