7 obiceiuri pe care le au persoanele organizate

Cu toții avem un prieten sau coleg care este organizat, punctual și care știe întotdeauna știe unde să găsească informațiile de care are nevoie în domeniul său de activitate.

Vestea bună e că oamenii nu se nasc organizați, ci devin în timp, în urma folosirii unor metode pe care le transformă în obiceiuri, potrivit unui articol scris de Fast Company.

Iată șapte lucruri pe care oamenii organizați le fac:

1. Caută intrumente

De la cronometre de bucătărie care îi ajută să vizualizeze trecerea timpului, la aplicații pentru smartphone, precum memento-urile, care le reamintesc sarcinile pentru ziua sau săptămâna respectivă.

2. Stabilesc priorități

Persoanele organizate știu care le sunt obiectivele și cât timp au la dispoziție pentru a le îndeplini. Astfel că aleg ceea ce este mai important și se apucă de lucru, fără a se pierde în detalii.

3. Sunt constanți

Constanța este regula de aur a organizării. Cu cât sunt mai puține lucruri de organizat, cu atât mai repede vor fi rezolvate task-urile.

4. Aleg soluții simple

Oamenii organizați folosesc sisteme simple de a-şi ţine ordine în lucruri. De exemplu, pot avea pe birou un coș în care păstrează facturile de plătit sau cărțile pe care vor să le citească.

5. Își ”întrețin” sistemele de organizare

După o zi de muncă, își iau câteva minute să-și arhiveze documentele sau să pună la locul lor lucrurile pe care le-au folosit pe parcursul zilei.

6. Aruncă ce nu le mai trebuie

O organizare eficientă presupune actualizare permanentă. De aceea, persoanele organizate tind să arunce notițele de la un proiect anulat sau să depoziteze altundeva documentele pe care nu le mai folosesc și care le ocupă prea mult spațiu.

7. Anticipează

Atunci când adaugă activități de rezolvat în calendar, cei organizaţi se gândesc ce ar mai putea face înainte sau în timpul desfășurării sarcinii, pentru a o realiza cât mai bine.

(Foto: Aya Otake, flickr.com)