Cum să eviți statul la birou peste program

Fie că avem foarte mult de lucru, fie că deadline-ul bate la ușă, statul la biroul peste program nu e o încântare pentru mulți dintre noi.

De cele mai multe ori, programul prelungit de lucru semnalează o problemă de management al timpului sau de eficiență în rezolvarea sarcinilor pe care le aveți. Din fericire, existâ câteva soluții simple care ar putea să vă ajute. Cum să evitați statul la birou peste program:

1. Organizați-vă ziua de lucru

Țineți un plan de activitate pentru fiecare zi, plan pe care îl veți stabili cu o zi înainte. Toate sarcini vor primi un număr de ordine, în funcție de importanță, și un interval de timp în care vor fi rezolvate. Vizualizarea obiectivelor vă ajută să fiți mai determinați.

Citește și Jim Bagnola: Angajații români se tem să ofere feedback, iar managerii se tem să-l primească

2. Puțini timpi morți

Știm că pauzele sunt importante pentru funcționarea optimă a creierului, dar încercați să nu exagerați cu ele. Navigatul pe internet până la pagina a 25-a din Google, vorbitul la telefon cu prietenii timp de o oră sau 40 de minute de ”acomodare cu sarcinile zilei” reprezintă astfel de timpi morți, mai ales când lista de task-uri este foarte lungă.

3. Organizați-vă biroul

Un biroul în care toate lucrurile sunt ”la locul lor” este un mediu de lucru mult mai plăcut, pentru că privirea nu vă este atrasă spre aceste detalii. În plus, sporește eficiența, pentru că, în loc să căutați 20 de minute un raport, ați putea să-l găsiți în mai puțin de un minut. Raftul de sus, dosarul lunii curente.

Citește și Un birou dezordonat înseamnă o minte creativă – studiu

4. Înțelegeți ce vor ceilalți de la voi

Încercați să înțelegeți ce înseamnă munca voastră la nivelul întregii companii. Poate aduce schimbări majore, dacă este realizată rapid și cu responsabilitate? Dacă răspunsul este da și chiar vă doriți să economisiți timp, atunci, de fiecare dată când aveți de rezolvat sarcini, aflaţi care sunt așteptările superiorilor sau colegilor, pentru a fi mai eficienți.

5. Fiți serioși!

Dacă sunteți punctuali, responsabili și dați dovadă de competență, atunci sigur puteți să rezolvați task-urile înainte de programul de lucru. În acest sens, puteți lucra în avans, ca un ajutor suplimentar pe care vi-l oferiți pentru zilele în care se vor acumula prea multe.

(Foto:  visa.com)