Ce să mai faci cu 2020?

Ce sa mai faci cu 2020

3. Să solicite online certificatele pentru situații de urgență (CSU), până pe 15 septembrie 2020 potrivit noii sesiuni de eliberare a CSU, care să le permită obținerea granturilor pentru capitalul de lucru de la punctul 2.b.

4. Să îmbunătățească procesele interne pentru a genera eficiență și productivitate. Optimizarea resurselor este importantă, iar realocarea acestora în punctele de acțiune relevante produce rezultate. Într-o companie cu pocese interne mai bune există o vitezã sporitã de reacþie, întrucât ideile inovative sunt aplicate într-un ritm mai rapid, iar canalele de comunicații și circuitele informaționale sunt mai scurte și mai simple.

5. Să acceseze programele guvernamentale de susținere a companiilor, cum este IMM Invest, că să-și asigure lichiditățile pentru derularea activității curente sau pentru investiții. Prin accesarea unuia sau a mai multor credite pentru realizarea de investiții și/sau unul sau mai multe credite/linii de credit pentru capital de lucru, garantate de către FNGCIMM în numele statului român, prin Ministerul Finanțelor Publice, decidenții pot asigura continuarea activității, menținerea locurilor de muncă sau inova.

B. Schimbări la nivel de mentalitate

Această criză sanitară disloca mentalitățile blocate în predictibilitate. Pentru cei care cred că e un fenomen pasager după care vor reveni la rutină ar fi bine să se mai gândească o dată. Așteptările cu privire la viitor vor fi diferite. Acestea joacă un rol foarte important deoarece influențează aproape fiecare tranzacție sau decizie economică.

Așteptările cu privire la viitor pot orienta o economie spre prosperitate sau faliment. Consumatorii care și-au format credința că situația economică este una dificilă, cu această credință instalată își construiesc proiecția de viitor. În consecință vor adopta comportamente de economisire a resurselor pentru a se pregăti de ceea ce vine.

În perspectiva scăderii consumului, companiile vor scădea investițiile și reduce producția, ceea ce va antrena creșterea șomajului, scăderea salariilor și o scădere exacerbată a consumului. Stimulate de instinctul de supraviețuire aceste așteptări provoacă profeția auto-împlinită a unei crize.

Citește și: Cum s-a prăbușit imperiul lui Jamie Oliver și de ce a dat greș în antreprenoriat

În concluzie

Alături de măsurile concrete de mai sus pentru companii și consumatori, menținerea schimburilor economice măcar la un nivel moderat ne dă o șansă tuturor de a trece cu bine încercarea. La fel ca anticiparea dezastrului și încrederea în viitor poate fi o profeție auto-împlinită. Depinde de fiecare dintre noi în care dintre cele două vom investi mai mult.

Sursa foto: Unsplash   

  •  
  •  
  •  
  •  
  •