4 modalități de a construi relații de business

O echipă motivată aduce venituri și cu 250% mai mari

Crearea unei rețele de oameni ambițioși și deștepți cu care să împărtășești informații este unul dintre pașii sănătoși pentru un business. Cel mai rapid mod de a îmbunătăți un ecosistem este de a nu ține cunoștințele doar pentru tine. De aceea, de exemplu, Mastercard a adunat laolaltă zeci de lideri în Sri Lanka pentru a explora cele mai bune căi de a evalua și îndepărta riscurile ridicare de problemele cu securitatea digitală.

Luând exemplul de mai sus, orice inițiator al unui astfel de proiect poate pierde câteva secrete comerciale, dar întrunirea te poate face unic pe piață. Un alt mod este acela de a face networking pe alese. În cazul acesta, înseamnă să vorbești cu persoane plăcute, care par interesate de povești de business. Oamenii implicați în afaceri proprii au plăcerea de a vorbi despre reușitele lor, provocările întâlnite, lucruri interesante.

Dar acestea nu sunt singurele metode. Iată patru idei prin care poți cultiva constant relații trainice cu oameni care sunt la fel de ambițioși și conectați ca și tine.

Oferă pe măsura a ceea ce primești.

Dacă vezi pe cineva care face ceva ce îți place, conectează-te cu acea persoană. Și dacă ești contactat de cei din jur, rămâi deschis la ceea ce au de zis. Caută continuu oamenii interesanți și pune-le întrebări. Iar dacă ei îți cer ajutorul la rândul lor, nu ezita să îl oferi.

Ieși din industria în care se află business-ul tău.

Jucătorii mari ajung să cunoască aceleași lucruri, să citească aceleași știri și să consulte aceiași specialiști, de aceea nivelul lor de cunoaștere poate stagna. Fă-ți conexiuni în afara comunității obișnuite și învață despre inițiative sau business-uri cu care nu te-ai întâlni în mod normal.

Din nou, pentru cei ce preferă mediul online, există spații virtuale precum Indie Hackers, unde antreprenori din diverse segmente de piață își împărtășesc poveștile. Tot aici pot participa în diferite proiecte de sprijinire a antreprenorilor la început de drum sau de educare a tinerilor ce vor să pornească pe acest drum.

Întreabă întotdeauna cu ce poți fi de folos.

Încearcă mereu să fii de ajutor și să sprijini ca la rândul tău să fii sprijinit. Contribuie prin a face o recomandare, a da un interviu sau a te implica într-o provocare de business. De obicei, îi poți întreba pe cei din jur și ei vor ști mai bine care le sunt nevoile sau unde au nevoie de ajutor specific.

Facebook, în colaborare cu Banca Mondială și Organizația pentru Cooperare Economică și Dezvoltare, au realizat un studiu intitulat “Viitorul afacerilor” prin care s-a descoperit că 42% dintre business-urile participante au declarat că învățarea de la alți antreprenori a fost un factor principal prin care au aflat cum să își conducă propriile afaceri.

Gesturile mici construiesc relații puternice.

De exemplu, oamenii de afaceri primesc multe mesaje standard de felicitări sau informare. Trimite-le ceva aparte, personalizat. Îi poți trimite unei cunoștințe despre care știi că are o pasiune pentru vin poza unei podgorii întâlnite într-o călătorie cu mesajul inspirațional: “ar trebui să îți deschizi o podgorie”.

Important este să îi tratezi pe cei din rețeaua ta ca pe indivizi cu idei proprii, sentimente, gânduri. Împărtășește lucruri interesante pentru ei și rămâi aproape de ei. Cariera ta va înflori dacă te vei înconjura de oameni ambițioși și curioși ca tine. Relațiile de business de succes construiesc afaceri de succes.