7 hobby-uri despre care știința spune că ne fac mai deștepți

7 hobby-uri despre care știința spune că ne fac mai deștepți

Oamenii de știință au demonstrat că putem să ne creștem nivelul de inteligență și să ne bucurăm de acest proces. Învățarea de noi abilități creează rețele neuronale noi care ajută creierul să funcționeze mai repede și mai bine. Iată câteva sugestii de hobby-uri care ne dezvoltă potențialul și sunt interesante.

  1. Cântă la un instrument

Muzica ajută creativitatea, abilitățile analitice, limbajul, sistemul motor al corpului și multe altele. Întreagă arhitectură a creierului se schimbă pe fondul muzicii create cu ajutorul unui instrument.

  1. Citește orice

Cititul reduce stresul și îmbunătățește trei tipuri de inteligență: cristalizată, fluidă și emoțională. Ajută în rezolvarea problemelor, identificarea șabloanelor, asocierea conceptelor în viața de zi cu zi, înțelegerea proceselor și interpretarea corectă a emoțiilor celorlalți.

  1. Mișcare fizică regulată

Un program constant de sport este mult mai eficient decât sesiuni de antrenament presărate din când în când. Când avem un regim constant de mișcare celule sunt inundate de proteina BDNF, care ajută memoria, învățarea, concentrarea și înțelegerea.

  1. Învață o limbă nouă

Învățarea cu succes a unei limbi străine ajută creierul să rezolve mai bine task-urile mentale dificile. În plus, vorbirea fluentă a cel puțin două limbi influențează pozitiv abilitatea de a monitoriza mediul înconjurător și să direcționăm atenția către procesele în care participăm.

  1. Testează-ți învățarea cumulativă

Aplică acest stil de învățare în viață de zi cu zi prin monitorizarea informațiilor importante sau interesante pe care le obții. Uită-te prin notițele legate de o carte citită de curând, observațiile făcute în timpul unei ședințe, ține un jurnal cu note despre orice îți atrage atenția.

  1. Exersează-ți creierul

Joacă sudoku, boardgame-uri, jocuri video, șah, jocuri cu cărți, rezolvă puzzle-uri, ghicitori. Aceste activități cuprind o gamă largă de schimbări în rețelele neuronale și sinapse ceea ce reprezintă puterea creierului de a se reorganiza. Devenim conștienți de noi modele și ne sunt îmbunătățite abilitățile cognitive. Oamenii cu neuroplasticitate ridicată sunt mai puțin expuși la anxietate și depresie, învățând mai repede și având o memorie mai bună.

  1. Meditează

Studiul publicat în 2004, în “Proceedings of the National Academy of Sciences”, comunică faptul că ne putem controla undele cerebrale și să ne simțim așa cum vrem atunci când ne propunem asta. Iar meditația este instrumentul cu care ajungem la acest potențial al puterii și al încrederii în sine.