Cum să colectezi date în mod responsabil

Cum sa colectezi date in mod responsabil

Chiar dacă au trecut câțiva ani de când actul Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) a intrat în vigoare, colectarea datelor rămâne incertă pentru multe întreprinderi.

Cu toate acestea, este esențial ca întreprinderile să înțeleagă clar cum trebuie făcută, întrucât trebuie să o manevreze în mod corespunzător, datorită impactului semnificativ asupra marketingului digital. Succesul eforturilor dvs. de marketing depinde de personalizarea conținutului obținut din studierea datelor utilizatorilor, scrie business.com.

Citește și: Cuantumul primei amenzi pentru încălcarea GDPR ne plasează pe locul al doilea în Europa Centrală și de Est

Cu GDPR în vigoare, se schimbă modul în care întreprinderile pot colecta și utiliza date despre publicul lor. Mai exact, anunțurile direcționate bazate pe urmărirea comportamentului utilizatorilor nu sunt de dorit, mergând până la a fi chiar ilegale.

Modificările în colectarea și utilizarea datelor înseamnă că întreprinderile trebuie să își regândească strategiile de marketing. Pentru a face acest lucru, este util să înțelegeți câteva reguli cheie cu privire la colectarea datelor și cum să le realizați. Trebuie să respectați legile privind confidențialitatea fără a face compromisuri în utilizarea unui marketing eficient care câștigă clienții.

Cerințele pentru colectarea datelor sunt complicate și complexe. Dar, în centrul tuturor, scopul este de a proteja confidențialitatea oamenilor și de a le permite să își gestioneze informațiile. Întreprinderile trebuie să creeze și să implementeze practici de colectare a datelor etice. Acestea trebuie să fie mai transparente și să se angajeze în mod repetat cu utilizatorii pentru a obține consimțământul informat.

Iată câteva sfaturi utile pe care ar trebui să le cunoașteți despre colectarea datelor în mod responsabil. Veți înțelege cum să respectați mai mult legile privind confidențialitatea și să permiteți un marketing eficient.

Fiți transparent

O modalitate utilă de a începe incurcarea în colectarea datelor în mod responsabil este să fii mai transparent. Puteți face acest lucru comunicând deschis cu publicul dvs.

Citește și: Introducere în GDPR: noile reglementări pentru prelucrarea datelor

Dacă aveți un site, informați-vă membrii despre cum și de ce colectați datele. Puteți oferi vizitatorilor care vin prima dată pe site-ul dvs. o notificare pop-up despre politica dvs. de confidențialitate. De asemenea, este o idee bună să trimiteți un e-mail în listele dvs., anunțând că există modificări ale modului de colectare a datelor.

Transparența trebuie să fie o parte centrală a activităților dvs. de marketing. Faceți-o parte din obiectivele dvs. de marketing de la bun început pentru a respecta reglementările privind colectarea datelor.

Consimțământul ar trebui să fie activ

Unul dintre lucrurile cheie pe care firmele trebuie să le facă este să obțină consimțământul explicit din partea oamenilor pentru a colecta datele lor. Acest lucru este valabil și pentru momentul în care intenționați să trimiteți utilizatorilor emailuri de marketing.

Nu mai aveți voie să adăugați persoane pe listele de corespondență fără știrea lor. Dacă lasă un comentariu pe o postare pe blog sau scrie în asistență pentru clienți, adăugarea lor automată la o listă de e-mail este inacceptabilă.

Anterior, întreprinderile puteau adăuga oameni pe listele de e-mail și dacă un utilizator dorea să înceteze primirea unor astfel de e-mailuri, putea măsuri pentru a se dezabona. Oamenii nu și-au putut da acordul de a primi sau refuza o astfel de comunicare de marketing.

Astăzi, consimțământul trebuie să fie „activ” și avansat. Trebuie să existe informații clare când adăugați utilizatori la o listă de e-mailuri. Când vizitatorii site-ului dvs. completează un formular sau scriu un comentariu, puteți introduce o casetă de selectare. Adăugați text informând utilizatorii că se pot alătura pentru comunicarea de marketing. Caseta de selectare trebuie bifată, astfel încât utilizatorii să facă clic activ pe ea și să opteze pentru e-mailurile de marketing.

Citește și: Cea mai mare schimbare a legilor de protecție a datelor din ultimii 20 de ani

O altă parte esențială a colectării de date responsabile este de a permite utilizatorilor dvs. să își retragă informațiile.

Publicul dvs. are dreptul să vă solicite informațiile pe care le aveți despre ele. Este important să le oferiți o modalitate de a vă contacta pentru a solicita detaliile lor personale și pentru a le șterge.

Evitati datele terților

Întreprinderile pot primi consimțământ numai atunci când solicită acest lucru direct de la utilizatorii lor. Aceasta înseamnă că utilizarea datelor terților pentru reclame încalcă scopul actului GDPR. Datele terților pot consta dintr-o gamă largă de detalii despre utilizator, cum ar fi numele, adresa, e-mailul și alte detalii. Poate include, de asemenea, adresele IP ale utilizatorului, ID-ul dispozitivului mobil și cookie-urile.

Alte date pe care le pot oferi furnizorii terți sunt atribute precum vârsta utilizatorului, hobby-urile, sexul și multe altele. Aceste informații sunt valoroase, deoarece vă ajută să personalizați anunțurile și să obțineți implicarea utilizatorilor.

Cu toate acestea, odată cu implementarea actului GDPR, o afacere nu poate colecta aceste informații fără consimțământul explicit al utilizatorului. Obținerea acestor date și utilizarea acestora de la terți este o încălcare clară a actului. Compania dvs. trebuie să se concentreze pe construirea audienței proprie și obținerea consimțământului direct pentru a colecta date și a le trimite informații acestora, ulterior.

De asemenea, este important să plasați reclame plătite în cazul în care platforma de publicitate are consimțământul prim-părților din partea cititorilor lor. Reclamele și conținutul dvs. ar trebui să apară numai acolo unde oamenii au optat pentru a-l vedea. Fără permisiuni clare, afacerea dvs. poate fi susceptibilă de sancțiuni grave.

Citește și: Noi reguli privind privind protecţia vieţii private

Creați reclame contextuale

Restricțiile privind datele terților înseamnă că nu mai puteți face reclame personalizate pe baza comportamentului trecut. Personalizarea este o tactică cheie folosită de de marketingul digital pentru a obține atenția oamenilor.

Atenţie. De fapt, 74% dintre marketeri sunt de acord că personalizarea crește angajamentul.

Fără date comportamentale, întreprinderile trebuie să găsească noi modalități de a-și adapta reclamele. Este esențial să arătați oamenilor potriviți anunțurile potrivite. Destinațiile de plasare publicitare irelevante pot distrage atenția și vor crea o asociere negativă cu marca dvs.

Răspunsul la această dilemă adusă de noile reguli GDPR este crearea de reclame contextuale. Publicitatea contextuală este aceea în care plasați anunțuri pe un site bazat pe conținutul său, mai degrabă decât pe comportamentul trecut al utilizatorului. De exemplu, puteți plasa un anunț pentru un joc nou după ce un utilizator a văzut un tutorial de joc pe YoutTube.

Multe platforme oferă opțiuni de publicitate contextuală care permit publicitate mai personalizată. Puteți lucra cu Google AdSense, care vă permite să plasați anunțuri pe site-urile potrivite cu ajutorul tehnologiei sale. Puteți utiliza analiza cuvintelor cheie, frecvența cuvintelor, structura linkurilor și multe altele pentru a crea reclame relevante.

Unele platforme oferă soluții avansate de AI care utilizează NLP (procesarea limbajului natural) pentru a înțelege despre ce este vorba despre un site. Rata de precizie este foarte mare și vă permite să plasați anunțurile potrivite în funcție de ceea ce citește un utilizator.

Cu publicitate contextuală, este posibilă crearea de reclame relevante care nu depind de obținerea datelor utilizatorului fără consimțământul acestora.

Lucrați cu experți

Chiar dacă actul GDPR este activ de câțiva ani, există încă o mare confuzie. Cel mai înțelept este de a lucra cu experți care au cunoștințe detaliate despre aceste reguli.

Experții GDPR se pot asigura că dvs. colectați date și că le utilizați corespunzător. Vă pot sfătui cu privire la tipul de instrumente și software de care aveți nevoie. De asemenea, puteți obține servicii de gestionare a crizelor în caz de încălcare a datelor.

Citește și: Sfaturi pentru a vă proteja brandul împotriva atacurilor cibernetice

Este important să știți că, în conformitate cu actul, întreprinderile cu peste 250 de angajați trebuie să aibă un ofițer pentru protecția datelor. Deținerea unui agent de protecție a datelor este esențială și pentru întreprinderile care lucrează cu cantități mari de date sau date sensibile.

Actul GDPR răspunde nevoii de a proteja datele oamenilor online. De asemenea, vă servește afacerea, deoarece vă obligă să aflați mai multe despre clienții dvs. Va trebui să creați o comunicare mai deschisă cu clienții dvs. și să vă regândiți strategiile de marketing.

Sursa foto: Unsplash