Zece roluri de content marketing pentru următorii zece ani

Rolul obiectivelor de business și a autenticității în marketing

Lucrurile în content marketing sunt în permanentă mișcare și de aceea trebuie ca fiecare să știe foarte bine ce rol îndeplinește și totul să fie documentat în strategia ta de content marketingMulte companii continuă să folosească o abordare de marketing tradițional pentru a susține businessul și încearcă să creeze și să susțină audiența proprie, deși acesta este un semn că actualele noastre echipe sunt prea ancorate în prezent pentru a avea viziunea necesară susținerii businessului pe următorii zece ani.

Departamentele noastre de marketing se transformă în publicații și prin asta se transformă și competențele necesare pentru a îndeplini sarcinile cu succes. Încearcă să vezi lista de mai jos prin prisma competențelor necesare, nu ca pe o listă de titluri.

 

  • Chief content officer

 

Acesta este povestitorul principal în organizația ta. El este direct responsabil de misiunea și viziunea prezente în strategia de marketing de conținut în compania ta, precum și pentru integrarea tuturor informațiilor pentru a servi această misiune. Pe măsură ce toate echipele tale (PR, mail, social, etc.) încep să genereze informații, este responsabilitatea CCO-ului să se asigure că ele sunt livrate publicului într-o formă care are sens și logică și susțin misiunea companiei.

Tot el trebuie să înțeleagă cum aceste ”povești” se traduc în rezultate care să adreseze problemele companiei (de exemplu susținerea vânzărilor, reducerea cheltuielilor, etc.)

 

  • Managing editor

 

Acesta este jumătate povestitor, jumătate administrator și este responsabil de a pune în practică planul pentru CCO. Primul se concentrează pe strategie, al doilea pe punerea în practică și menținerea legăturii cu restul ramurilor astfel încât poveștile să prindă viață și unitate (stil, ton, programarea conținutului).

 

  • Chief listening officer

 

CLO-ul este cel care ”ascultă” pe toate canalele de comunicare apoi direcționează echipele potrivite pentru fiecare situație întâmpinată; iar aceasta este ce face diferența pentru clienții companiei voastre. Tot el este cel care ține evidența rezultatelor conținutului publicat de companie pe căile de comunicare deținute (de exemplu un blog).

 

  • Director de audiență

 

Directorul de audiență este cel care monitorizează audiența companiei (persoanele cumpărătorilor), pentru a se asigura că toți creatorii de conținut sunt familiarizați cu caracteristicile lor. Tot el este responsabil pentru crearea pachetelor de subscripții (liste de corespondență directă, liste de e-mailuri, rețele de socializare). Dacă are sens pentru organizația ta, tot această persoană poate supraveghea platforma de automatizare a marketingului.

 

  • Resurse umane pentru marketing

 

Este necesar ca marketingul să lucreze cu resursele umane pentru a se asigura că angajații își înțeleg rolul în procesul de marketing precum și pentru balansarea audiențelor cu angajații fără generarea conflictelor sau confuziei. Pe măsură ce munca angajaților devine mai legată de marketing, aceste două departamente încep să se suprapună.

 

  • Channel master

 

Indiferent pe ce canal se face comunicarea (rețele de socializare, email, etc.), CM-ul este cel care fructifică la maxim acel canal. El știe să răspundă la întrebări precum ”Când ar trebui să trimiți newsleterele pe email și cât de des?” sau ”Ce merge cel mai bine pe SlideShare?”

 

  • Chief technologist

 

Având în vedere incluziunea tehnologiilor în marketing, ai nevoie de cel puțin un specialist al cărui singur scop este s știe cum să folosești cel mai bine tehnologia în avantajul tău. Această funcție poate fi combinată cu CM într-un singur angajat, dacă firma ta este mică.

 

  • Influencer relations

 

Acesta este rolul care a evoluat de la Relații cu partenerii media, și presupune identificarea și menținerea legăturii cu persoanele care influențează domeniul tău, precum și integrarea lor în procesul tău de marketing în modalitatea cea mai eficientă.

 

  • Freelancer and agency relations

 

Pe măsură ce crește și se dezvoltă necesarul de conținut, vei avea nevoie de talentul freelancerilor și furnizorilor externi. Pentru aceasta vei avea nevoie de propria ta echipă de experți care să negocieze cu furnizori și să se asigure că totul se leagă într-un conținut coerent în numele companiei tale.

 

  • Return of objective chief

 

ROOC-ul este responsabil pentru analizarea rezultatelor eforturilor obiectivelor de marketing pe care le implementezi. Acesta este un analist în echipă și cel mai bun prieten al CCO-ului.

Modalitatea în care companiile fac vânzări este în continuă schimbare și ai nevoie să implementezi devreme rolurile pe care le-am menționat ca să te asiguri că echipa ta va face față schimbărilor de pe piață.