Viața este prea scurtă ca să ne-o petrecem “cu capsa pusă”

Te poti antrena sa traiesti in alte stari

Așadar, te invit și pe tine să te antrenezi! La fel cum ai face-o cu mușchii tăi, fă-o cu obiceiurile tale! Așa cum te-ai antrenat să fii nepoliticos, brutal și nervos mai tot timpul, te poți antrena să trăiești în alte stări, cu speranța că vei face opțiuni mai bune pentru tine și pentru cei din jurul tău. E natural să ai zile proaste, să fii trist, să fii frustrat, dar nu trebuie să rămâi așa prea mult timp!

Haide să facem un mic experiment: te rog să te indispui foarte tare! Ai 60 de secunde să devii cât poți de nervos. Vorbesc serios: pentru ca experimentul să funcționeze și să-mi înțelegi punctul de vedere, te rog să te joci un pic! Jocul se cheamă “cât de iritat pot să devin într-un minut” și pun pariu că îl joci deja foarte bine! Te rog să citești câte o propoziție din următoarele două paragrafe, apoi să urmezi instrucțiunile pentru câteva secunde, până reușești.

Gândește-te la ceva sau la cineva care te scoate din minți! Care te duce la disperare și apoi în culmea mâniei. Gândește-te la lucrurile care te macină zilnic: traficul, banii, așteptările celorlalți, oboseala și stresul, durerea de spate, kilogramele în plus, școala copilului, relația intimă tensionată sau singurătatea, dezamăgirile. Încleștează-ți fălcile! Încordează-ți mușchii gâtului, adu umerii înainte, încruntează-ți fața la maximumul posibil, strânge pumnii și tensionează-ți tot corpul! Ești iritat? Stai așa timp de zece secunde și gândește-te din nou la acel ceva sau cineva care te scoate din pepeni! Ești măcar indispus?

Acum, te rog să te gândești la ceva pentru care ești foarte recunoscător vieții! Cineva sau ceva care îți pune un zâmbet larg pe buze și pentru care ar trebui să multumești în fiecare zi. Persoana iubită, copilul, mama, prietenul din liceu, animalul de companie, proiectul care a reușit, vindecarea la timp a unei boli, prima zi de concediu. Vizualizează o imagine cu acest cineva sau ceva. Stai așa urmărind mental această imagine. Relaxează-ți corpul, respiră adânc și zâmbește. Pune-ți mâna stângă deasupra inimii și relaxează-ți fața. Deja zâmbești larg, nu-i așa?

Dacă experimentul ți-a reușit, ești dublu câștigător: ai primit atât premiul “Indispus sub 60 de secunde”, cât și titlul “Zâmbitor în 30 de secunde”. Felicitări! În mai puțin de două minute ai trecut de la “curios” la “iritat”, apoi la “senin”. Ți-ai dovedit deja că ești singurul care decide ce emoții alege și care poate să-și schimbe starea sufletească printr-o refocalizare mentală. Cu condiția să sesizezi când să o faci și să dorești să o faci!