5 idei care duc la atingerea punctului de inflexiune, în coaching

In coaching, exista o faza incipienta de acomodare

În marea majoritate a relațiilor de coaching prin care am trecut cu clienții mei, există o fază incipientă, absolut normală, de acomodare. Deși decizia pe care o ia clientul să lucreze cu tine este una bazată pe faptul că i-ai câștigat deja încrederea, totuși, sunteți doi oameni care, la început, se acomodează unul cu celălalt.

Idei la care merită reflectat

Am avut diverse experiențe legate de începutul procesului de coaching și formulez câteva idei la care vă invit să reflectați, în calitate de manageri.

  1. Încearcă să intri conștient într-o stare de reflecție, adică un ritm ceva mai lent, mai așezat al conversației. Spre deosebire de ședințele manageriale sau activitățile curente unde există presiune, este nevoie de dinamică, viteză și alertă, sesiunile de coaching înseamnă un timp care îți aparține. Și timpul de reflecție – un lux, de cele mai multe ori -, este menit să îți permită să îți aduci aminte detalii care poate ți-au scăpat din vedere, să poți face conexiuni care nu sunt evidente, să accesezi idei și resurse personale care sunt neutilizate, să găsești opțiuni.
  2. Propune-ți un scop cât mai clar și măsurabil la fiecare sesiune. Coach-ul tău te va sprijini să faci asta, însă, este responsabilitatea ta. Am văzut cât de ușor se poate cădea în capcana de a descrie în amănunt realitatea, situația, de a da cât mai multe detalii, înainte de definirea unui scop, a unui obiectiv. Timpul trece repede. De unde știi că te îndrepți către un rezultat bun dacă nu definești care ar fi acel rezultat bun pentru sesiunea de coaching? Detaliile sunt bune, însă la începutul sesiunii de coaching, este bine să-ți stabilești o țintă cât mai clară.
  3. Fii pregătit să-ți pui sub semnul întrebării toate paradigmele și credințele. Nu ți le ia nimeni, sunt acolo, la dispoziția ta, oricând. Însă coach-ul, independent și obiectiv observator, poate avea o perspectivă proaspătă. Prin ascultarea, tăcerea și întrebările sale, te poate sprijini să vezi și alte perspective. În fond, dacă ești într-o dilemă sau situație de dificultate, exact de asta ai nevoie, de noi perspective și nu de cele deja cunoscute care nu au dat roade.
  4. Fii pregătit să accepți un feedback direct legat de energia, comportamentul sau cuvintele pe care le folosești. Este interesant și important să îți recunoști și să îți înțelegi tiparele comportamentale și de gândire. Avem aceste tipare, nu mereu productive. Pentru că fac parte din rutina noastră, nu mai avem capacitatea de a le vedea, nu intuim mereu efectul lor asupra noastră sau a celor din jur.
  5. Nu te feri de tăcere! O tăcere bună creează spațiul din care se conturează posibilități noi. Un coach bine antrenat va ști să folosească cu armonie tăcerile. O întrebare bună și o tăcere bine plasată te va duce în acel punct de inflexiune și te va sprijini să treci de el devenind o versiune mai bună a propriului tău sine.

Și, nu în ultimul rând, nu uita că, indiferent de rolul și poziția ta în companie, ești un om. Un om care dorește să fie mai bun, mai capabil, cu mai mare inspirație, un decident mai înțelept. Toate acestea trec prin acel punct de inflexiune care cere vulnerabilitate și încredere.

Coaching bun!

(Foto: betterDCregion, www.flickr.com)

Te-ar putea interesa: Cum să îți transformi clienții în principala forță de vânzări?