Bilanțul ultimilor zece ani de business în România (Partea a I-a – Aspecte pozitive)

Bilantul ultimilor zece ani de business in Romania arata un progres important al economiei locale

Top 10 țări care investesc în România

Potrivit datelor BNR, investițiile directe străine au crescut cu 62% în ultimii 10 ani, astfel că valoarea acestora în 2018 a fost de 81,1 miliarde de lei. Capitalurile proprii străine au fost de 57,5 miliarde de euro (71% din total), iar creditele intra-grup au însumat 23,6 miliarde de euro (29% din total). Sectoarele din economia românească în care s-a investit cel mai mult sunt industria prelucrătoare (30,9%), construcțiile și imobiliarele (17%), dar și comerțul (16%).

Olanda a rămas cel mai mare investitor în România, însă, comparativ cu 2009, Germania a avansat o poziție ajungând pe locul 2, iar Austria a coborât de pe locul 2 pe 3. Top 10 țări care investesc în România mai include și: Italia – locul 4, Cipru – locul 5, Franța – locul 6, Elveția – locul 7, Luxemburg – locul 8, Belgia – locul 9 și Marea Britanie – locul 10. În comparație cu acum zece ani, din top au ieșit SUA și Grecia, fiind înlocuite de Marea Britanie și Luxemburg.

București, capitală economică

Bucureștiul este centrul economic al țării, având în vedere că 35,8% din cifra de afaceri a companiilor din România este realizată aici (519,3 miliarde de lei). O mare parte dintre companii au preferat să rămână aproape de Capitală, astfel că, pe locul 2 în topul județelor după cifra de afaceri, se află Ilfov cu 6,5% din total. Topul este completat de județele Timiș (4,4%), Argeș (4,3%) și Cluj (4,2%).

Cele cinci județe au înregistrat, însumat, o cifră de afaceri de peste 800 miliarde de lei, care a reprezentat peste jumătate din total (55,1%) în 2018.

Studiul Condițiile de business din România, ajuns la cea de-a 5 ediție

KeysFin realizează anual studiul “Condițiile de business din România“ în baza unei analize riguroase a informațiilor furnizate de către instituțiile publice locale, cât și interpretând alte informații-cheie precum calificativele internationale primite de către țara noastră sau investițiile strategice realizate pentru anul în curs.

Mai mult, studiul de față a devenit o resursă importantă de cifre și statistici despre economia locală pentru sute de companii prezente în România sau care intenționează să investească în țara noastră, întrucât oferă o perspectivă de ansamblu, identificând principalele oportunități, riscuri și tendințe din piață.

Citește și: Economia de campanie electorală