Să mergem cu încredere acolo unde nu a mai fost nimeni înainte!

Sistemul de evaluare in Star Team este unul inovator si transparent

Nu putem face proceduri pentru toate cazurile; valorile sunt mai tari ca procedurile

Procesele de schimbare a culturii de organizaţie nu încep de la sine. În general, acestea sunt iniţiate la nivel de echipă de conducere. Dacă cel care iniţiază schimbarea culturii de organizaţie este chiar fondatorul afacerii, şansele de reuşită sunt foarte mari.

Bogdan Tudor este fondatorul companiei Class IT, un vizionar, fără îndoială. Vizionari sunt şi membrii echipei sale, pe care, probabil, i-a ales cu mare grijă şi i-a crescut la fel.

L-am întrebat cum şi-a dat seama că are nevoie să construiască o cultură de servicii (organizaţie stelară – aşa se autodenumesc cei de la Class IT) şi mi-a spus senin: „Nu mi-am dat seama de la început ce vreau. Şi cred că am făcut, în timp, mai multe greşeli. Am început să facem o mulţime de proceduri, dar, la un moment dat, am realizat că nu putem face proceduri pentru toate cazurile şi că valorile sunt mai tari ca procedurile. Aşa că am gândit eu valorile (în 2010) şi le-am dat oamenilor. N-a mers. Normal că n-a mers! Dar, până am făcut ceea ce trebuia, au mai trecut doi ani.“

Poate că sună un pic ciudat, mai ales pentru multe organizaţii care au avut valori dintotdeauna (cum sunt multinaţionalele), dar, dacă ne uităm la companiile ­antreprenoriale, oare câţi antreprenori îşi dau seama că organizaţia lor nu este condusă după valori? Şi dintre toţi aceştia, câţi înţeleg corect subiectul numit „cultură de organizaţie”?

„Suntem normali, ce au ei putem avea şi noi”

Liderii au nevoie de inspiraţie şi viziune, la fel ca angajaţii unei organizaţii. Atunci când decizi să schimbi cultura de organizaţie, este bine să îţi alegi modele foarte bune. Dacă alţii au reuşit, poţi să te întrebi care este secretul reuşitei lor şi să cauţi răspunsul potrivit pentru tine şi organizaţia ta.

În cazul Class It, Bogdan Tudor a ales cele mai admirate companii pentru cultura lor organizaţională şi a decis să le viziteze. Astfel, a început o călătorie spre găsirea sursei de inspiraţie de care avea nevoie. După un vraf de cărţi citite, câteva cursuri şi multe gânduri amestecate, a găsit soluţia: să meargă să vadă cu ochii lui ceea ce alţii doar citesc în cărţi sau pe Internet. Aşa a ajuns să viziteze Zappos şi Hubspot.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •