Câţi angajaţi lucrează de acasă în România și cum s-au implementat noi politici de HR

PwC: 4 din 5 CEO se asteapta ca munca de la distanta sa continue pe termen lung

Câţi angajaţi lucrează de acasă în România și cum s-au implementat noi politici de HR

Potrivit estimărilor Creasoft, aproximativ 500.000 de salariați din România din sectorul white collar vor lucra cu precădere de acasă pentru o perioadă de cel puțin două luni. Aceștia activează în domenii precum IT, telecomunicații, servicii de externalizare, consultanță sau chiar servicii financiare. După traversarea acestei crize, companiile vor putea permite angajaților să lucreze din ce în ce mai mult de acasă, mai ales că o astfel de politică reduce semnificativ costurile. Pe de altă parte, vor crește investițiile în soluții de monitorizare și securitate informatică.

Citește și: Deloitte: Piețele financiare, imposibil de previzionat! Încrederea, un indicator important în acest moment

”Observăm o tendință a ultimelor 2 săpămâni de creștere a cererii de soluții informatice pentru pontaj mobil. În momentul de față, un moment de criză, mai multe job-uri pot fi convertite într-un sistem remote, permițându-le oamenilor să folosească pontajul mobil.

Până acum, această facilitate era mai mult folosită pentru verificarea salariaților care făceau muncă de teren. Avem clienți vechi care verifică, de exemplu, activitatea unor agenți de vânzări ori de câte ori aceștia intră sau ies de la un client/partener, fie periodic, la interval de 30 de minute. În noul context, verificările s-au extins și pentru angajații care lucrează de acasă”, a adăugat Adrian Dinu.

Citește și: Efectele coronavirusului. Peste 70% dintre companii nu au o strategie pentru astfel de situații

Pontajul salariaților este obligatoriu în România din august 2017. Fiecare companie este obligată să țină o evidență zinlică a timpului de lucru al angajaților, în care trebuie să menționeze ora de început și cea de sfârșit a programului de lucru.

Sursa foto: Unsplash