Ce poate face o casă inteligentă astăzi

casa inteligenta

Mulți suspectează costuri ridicate, protecția datelor este o prioritate

Atunci când au fost întrebați despre motivele pentru care nu și-au conectat casa încă, mai mult de jumătate din intervievați au invocat costuri inițiale mari, deși acest factor devine mai puțin important cu vârsta. În special spaniolii (70 de procente) și francezii (68 de procente) spun că tehnologia este prea scumpă pentru ei. Protecția datelor, un subiect la care Bosch lucrează îndeaproape, reprezintă un motiv de îngrijorare major pentru o treime dintre intervievați. De fapt, toate soluțiile pentru casa inteligentă de la Bosch respectă cele mai înalte standarde de securitate. Fiecare utilizator poate decide pentru el însuşi dacă datele sale ar trebui să rămână în interiorul casei sau să fie încărcate în cloud pentru anumite servicii.

31 de procente dintre cei intervievați nu s-au gândit nici măcar o dată la o casă conectată înainte. Acest lucru este surprinzător, în special având în vedere numeroasele zone diferite în care o casă inteligentă poate fi folositoare locatarilor ei. Dar, cel puțin aproximativ unul din zece oameni din Germania și Austria s-au lăsat convinși deja, și astfel, trăiesc deja într-o casă conectată sau cel puțin plănuiesc să facă acest lucru, mai mult decât în toate celelalte țări participante la chestionar.

Internetul este sursa de informare numărul unu

Doi din trei utilizatori Twitter intervievați au menționat că vor vizita paginile web ale producătorilor și distribuitorilor înainte de a achiziționa aplicații pentru casa inteligentă. 42 de procente se bazează pe bloguri și forumuri. Astfel, internetul este în mod evident cea mai importantă sursă de informare. Magazinele și comercianții de bricolaj se situează doar pe locul trei, cu 35 de procente. Comerțul staționar are un rol secundar, în special în UK și SUA. Doar jumătate din intervievați caută informații aici, spre deosebire de alte țări. De asemenea, merită menționat faptul că cei mai tineri dintre cei intervievați caută mai mult offline și ar merge la un magazin.

Acest studiu pentru utilizatorii Twitter a fost desfășurat între 26 iulie și 3 august 2016. Au participat 6 265 intervievați din Austria, Germania, Spania, Franța, UK și SUA; peste 1 000 utilizatori Twitter pe țară și aproape 500 din Austria.

Citeşte şi Bosch: 15% din gospodării vor fi dotate cu tehnologii de casă inteligentă, până în 2020