Cine sunt eu ca să vorbesc despre asta?

Ce reprezinta un brand personal

Cum se creează un brand personal de succes?

10 idei care contribuie la formarea unui brand personal puternic:

1. Este o călătorie personală, care necesită curaj pentru a te uita în interior.
Înainte de a te deschide în fața oamenilor, trebuie să fii destul de puternic să poți face asta. Iar pentru a ajunge acolo, trebuie să te cunoști pe tine. Pentru că cea mai importantă relație din viața ta este cea cu sine. Asta înseamnă să te împrietenești cu tine.  Abia atunci vor putea și alții să te aprecieze. Abia atunci vei ști „cine ești tu ca să vorbești despre asta”.

2. Brandul personal presupune curajul de a ne lăsa văzuți.
Înseamnă să ieși în fața publicului chiar și cu cele mai trăsnite idei. Fii pregătit să îți arăți vulnerabilitățile și să accepți expunerea.

3. Brandingul este percepție.
Este modul în care ești văzut de către ceilalți. Fiecare este văzut de celălalt prin prisma anturajului său. Aici se potrivește foarte bine ideea formulată de către fondatorul Amazon, Jeff Bezos, care spunea că „numele tău este ceea ce spun ceilalți despre tine atunci când nu ești în cameră”.

4. Brandul se bazează pe autenticitate și despre ce spune o poveste reală, pe bune.
Autenticitatea ajută pe termen lung, în timp ce o imagine inventată va fi descoperită mai devreme, decât mai târziu și va pierde din încredere.

5. Toate brandurile personale au o voce, susțin cu tărie o idee.
Trebuie să îți dai seama care este viziunea ta asupra anumitor lucruri și ce poți să aduci în comunitate. Despre asta e brandul personal.

6. Brandurile personale puternice comunică foarte bine prin: claritate, constanță, consistență.
Este important să ai abilitatea de a-ți comunica acea viziune și de a o susține prin acțiuni.

7. Caută poveștile în jurul tău și învață să le spui și tu.
Acest punct este într-o oarecare măsură similar cu cel precedent. Zilnic suntem martori la istorii și întâmplări, pe care trebuie să învățăm să le spunem. Mai ales că, după cum spuneam, online-ul ocupă o mare parte din viața noastră. Unde poți să-ți creezi un brand din a spune povești, dacă nu în online, unde există atât de multe platforme de comunicare.

8. Fii un conector, oferă cât poți de mult rețelei tale.
Cultivă rețeaua de cunoștințe. Conectează oamenii din cercul tău de prieteni, astfel încât să fie în beneficiul lor.

9. Implică-te într-o cauză socială! Dă înapoi comunității!
Să îți dezvolți un brand personal înseamnă să devii și un lider de opinie. De aceea trebuie să profiți de acest avantaj și să contribui la schimbările din societate.

10. Brandingul personal este pentru oricine.
Contrar percepțiilor generale, brandul personal nu este dependent de starea financiară sau moștenirea un nume cunoscut. Contează doar cât de mult lucrezi la personalitatea ta pentru a ieși în evidență.

Sursă imagine: unsplash.com

  •  
  •  
  •  
  •  
  •