“Am lucrat mai mult în străinătate în această zonă, cu antreprenori, cu CEOs care aveau de gestionat firme care funcţionau în mai multe zone culturale. Dincolo de sprijinul dat în zona de business plan, atragerea investitorilor, apăreau foarte des nevoile psihologice ale antreprenorului, ale CEO-ului, în relație cu echipa, cu clienții. Am lucrat în România cu antreprenori care doreau să își crească business-ul, cu oameni care doreau să iasă din corporație și să își construiască propria afacere, cu oameni care au fost promovați în top management și aveau nevoie de rafinarea unor comportamente”, explică Georgeta Dendrino, referindu-se la principalele cerințe din piață.
În România, prețul unei ședințe de coaching de business variază între 150 și aproximativ 500 de euro, în funcție de complexitatea problemei. Pentru a intra în branșa coach-ilor competitivi și recunoscuți, este nevoie de pregătire permanentă. “Un coach de business trebuie să aibă mai multe în tolbă: în primul rând, experiență, să fi condus o firmă, o echipă, să fi trecut prin diverse roluri, departamente, să știe să se uite pe un raport anual de firmă (de exemplu) și să înteleagă cu ce se confruntă aceasta. În plus, trebuie să aibă educaţie de business, să aibă educație de coaching și consultanță și să înțeleagă psihologia individului pentru că, dincolo de deciziile de business, se află un om cu toate experiențele, bucuriile, temerile, succesele, frustrările sale, cu tot bagajul său de viață”, arată Georgeta Dendrino.
Estimările arată că piața de coaching din România se ridică la aproximativ 30 de milioane de euro, sumă infimă față de SUA unde, anul trecut, consumul acestui tip de dezvoltare a urcat la aproape un miliard.
(Foto: William Murphy, www.flickr.com)