Articol de: Alexandra Cernian – Lector universitar, Facultatea de Automatică și Calculatoare
Rezultatele afacerii trebuie să susțină transformarea digitală. Studiul Forbes arată că principalele motoare care susțin transformarea digitală în companii sunt noi modele de afaceri, respectiv noi tehnologii, cu procente de 41%, respectiv 40% – la nivel global. 21% dintre companiile din România se așteaptă ca modelele digitale de afaceri să le transforme în foarte mare măsură industria în care activează în următorii 1-3 ani, în timp ce 38% spun că modelele digitale de business le vor transforma în mare măsură industria
Concluzie
În primul rând, pentru a avansa pe acest drum al transformării digitale și a ajunge la maturitate în acest domeniu, companiile trebuie să-și mențină digitalizarea ca prioritate strategică și de investiții. Pe de altă parte, este la fel de importantă definirea unui set de indicatori de performanță pentru a evalua succesul transformării și inovării digitale. Companiile trebuie, de asemenea, să devină mai centrate pe date și să se asigure că procesul de transformare digitală se întâmplă la nivelul întregii organizații, cu implicarea și integrarea resursei umane.
Alexandra Cernian este Doctor în Ingineria Sistemelor și Lector universitar la Facultatea de Automatică și Calculatoare (Universitatea Politehnică București), din 2007. Are experiență de predare și cercetare în domenii ca: data mining, inteligență artificială, software engineering, business intelligence. Ca trainer, are 10 ani de experiență în susținerea de cursuri în companii naționale și multinaționale. A colaborat cu peste 50 de companii, pentru care a susținut peste 350 sesiuni de training și consultanță.
(Foto: Bryan Mathers, www.flickr.com)