Companiile românești nu consideră transformarea digitală ca fiind partea centrală a strategiei lor de business

Rezultatele afacerii trebuie să susțină transformarea digitală. Studiul Forbes arată că principalele motoare care susțin transformarea digitală în companii sunt noi modele de afaceri, respectiv noi tehnologii, cu procente de 41%, respectiv 40% – la nivel global. 21% dintre companiile din România se așteaptă ca modelele digitale de afaceri să le transforme în foarte mare măsură industria în care activează în următorii 1-3 ani, în timp ce 38% spun că modelele digitale de business le vor transforma în mare măsură industria

  • Indicatorii de performanță digitală. Indicatorii prin care se măsoară succesul transformării digitale la nivel global sunt considerați a fi: capacitatea de a inova – 46%, creșterea veniturilor – 46%, urmată de reducerea costurilor – 43%. În studiul efectuat pe piața din România, cele mai importante beneficii ale transformării digitale în următorii cinci ani sunt: reducerea costurilor (46%), simplificarea proceselor (46%) și eficiența operațională crescută (35%).
  • Valorificarea analizei datelor. La nivel global, 44% dintre companii se consideră lideri în analiza și prelucrarea datelor, iar 91% dintre cele care au implementat astfel de procese au constatat o creștere a veniturilor. În România, doar 7% dintre companii sunt în poziția de lider în procesul de transformare digitală și au integrat tehnologii digitale la nivel organizațional.
  • Integrarea tehnologiei cu resursa umană. 56% dintre companii consideră că tehnologia joacă un rol esențial în procesul de transformare digitală. Deși tehnologia este privită drept o provocare semnificativă (29% dintre companii) și există teama că multe job-uri vor dispărea prin tehnologizare, în România, 47% dintre companii cred că digitalizarea va conduce la o creștere a numărului de angajați, în următorii trei ani.
  • Concluzie

    În primul rând, pentru a avansa pe acest drum al transformării digitale și a ajunge la maturitate în acest domeniu, companiile trebuie să-și mențină digitalizarea ca prioritate strategică și de investiții. Pe de altă parte, este la fel de importantă definirea unui set de indicatori de performanță pentru a evalua succesul transformării și inovării digitale. Companiile trebuie, de asemenea, să devină mai centrate pe date și să se asigure că procesul de transformare digitală se întâmplă la nivelul întregii organizații, cu implicarea și integrarea resursei umane.

    Alexandra Cernian este Doctor în Ingineria Sistemelor și Lector universitar la Facultatea de Automatică și Calculatoare (Universitatea Politehnică București), din 2007. Are experiență de predare și cercetare în domenii ca: data mining, inteligență artificială, software engineering, business intelligence. Ca trainer, are 10 ani de experiență în susținerea de cursuri în companii naționale și multinaționale. A colaborat cu peste 50 de companii, pentru care a susținut peste 350 sesiuni de training și consultanță.

    (Foto: Bryan Mathers, www.flickr.com)

    •  
    •  
    •  
    •  
    •