Doar un sfert dintre companiile care au avut profit au susținut sectorul non-profit folosind „facilitatea fiscală 20%”

Legea Sponsorizarii - Doar un sfert dintre companiile care au avut profit au susținut sectorul non-profit folosind „facilitatea fiscală 20%”

Gabriel Sincu – Tax Executive Director EY Romania – a explicat mecanismul și cadrul legislativ prin intermediul căruia o societate comercială poate beneficia de facilitățile oferite de Legea Sponsorizării și Codul Fiscal. „Încurajez utilizarea ‘facilității fiscale 20%’, consider că este o modalitate simplă și onestă prin care societățile comerciale pot investi  în sectorul non-profit și, prin urmare, în societate, fără niciun cost.  Ernst&Young poate oferi consultanță gratuită tuturor celor care își doresc să utilizeze această facilitate. Doar împreună putem face schimbarea pe care ne-o dorim.”

Întregul proces, alături de pașii necesari, este pus la dispoziția tuturor companiilor pe 20.hospice.ro, în secțiunea „Inițiative”.

Serviciile sociale, sănătatea și educația – cele mai sprijinite domenii de activitate

La rândul lui, Cătălin Gheorghe, Coordonator Programe la Asociația pentru Relații Comunitare a făcut publice rezultatele unui studiu realizat în rândul societăților comerciale din România, privind comportamentul și obiceiurile firmelor în ceea ce privește sprijinirea sectorului nonprofit prin intermediul facilității fiscale.

„Studiul a fost realizat pe un eșantion de 526 de firme din România, reprezentativ pentru firmele care pot beneficia de această facilitate fiscală, folosind metoda CATI, iar rezultatele acestuia au arătat că valoarea medie a sponsorizării acordate anual este relativ mică (16.000 de lei), fiind determinată de cifra de afaceri și profitul redus al firmelor respondente. Cele mai sprijinite domenii de activitate sunt serviciile sociale, sănătatea și educația, iar în coada clasamentului se află educația civică și protecția mediului și a animalelor” a mai precizat acesta.

În baza Legii Sponsorizării și a Codului Fiscal, din ce în ce mai multe firme direcționează fonduri către sectorul non-profit, deoarece doresc să îmbunătățească condițiile de viată din comunitate, însă acest lucru este făcut în mod strategic și coerent numai într-un număr redus de situații. Îmbunătățirea practicii de sponsorizare și creșterea utilizării acestor instrumente ar putea deschide oportunități extraordinare de dezvoltare.

Citeşte şi Companiile din România utilizează doar limitat anumite facilităţi fiscale