Schimbarea este inevitabilă, esenţială pentru organizaţii este capacitatea de a o gestiona

Schimbarea este inevitabilă, esenţială pentru organizaţii este capacitatea de a o gestiona

Când vine vorba despre principalele motive ale ajustărilor strategice, directorii generali din România par preocupaţi în primul rând de schimbările la nivelul comportamentului consumatorilor (69% dintre respondenţi declarând că acesta va fi unul dintre factorii care îi va determina să revizuiască strategia companiilor lor), apoi de ameninţările competitive (54%) şi incertitudinile legate de evoluţia economiei (42%).
Prin urmare, vedem că liderii locali consideră că organizaţiile pe care le conduc sunt în linii mari adaptate noului climat economic şi sunt mai puţin dispuşi să experimenteze noi modele de afaceri în condiţiile în care evoluţia economică rămâne incertă. Pe de altă parte, aşa cum am văzut la începutul articolului, schimbarea este inerentă, iar rolul liderilor locali este de a discerne direcţia în care lucrurile evoluează şi de a încerca să speculeze acele schimbări în favoarea organizaţiilor pe care le conduc. Istoria afacerilor este plină de exemple de succes ale companiilor care şi-au reinventat modelul de afaceri şi s-au adaptat schimbărilor din domeniul lor de activitate. E drept însă că pentru fiecare model de reuşită sunt poate de zece ori mai multe cazurile de companii eşuate. Din nefericire însă, de cele mai multe ori acestea sfârşesc în anonimat, rămânând eventual doar studii de caz pentru cursurile de management sau marketing.

(Foto: Conal Gallagher, www.flickr.com)