Articol de: Elena Badea, Managing Partner, Valoria Business Solutions
Care au fost convingerile lui și în ce mod l-au susținut să ajungă la acest rezultat?
Ei bine, cunoscându-l destul de bine, pot să spun un lucru despre el: nu lăsa convingerile limitative să îl oprească din a gândi strategic o anumită oportunitate și trecea pur și simplu la acțiune.
Din punctul meu de vedere, acesta este mixul corect pentru calea spre succes: competență, valori și o structură optimă a convingerilor, pentru ca ele să ne susțină pe tot parcursul.
Dar ce sunt convingerile și cum apar ele în viața noastră?
Convingerile sunt reguli sau norme după care ne ghidăm în viață. Ele s-au structurat în copilărie, în urma interacțiunii cu persoanele semnificative din mediul nostru și ne-au ajutat să înțelegem evenimentele lumii înconjurătoare.
Convingerile sunt plasate în subconștient, se declanșează automat, au rolul de a ne da soluții rapide și, de obicei, sunt independente de rațiunea noastră. Foarte important: toate convingerile sunt puternic codate emoțional. Asta înseamnă că acționează ca pârghii puternice care ne blochează sau ne potențează acțiunea.
Iată un alt exemplu, pentru claritate
Dorina face parte dintr-o echipă de vânzări și are în portofoliu peste 20 de companii. Deși are abilități de comunicare persuasivă bine antrenate, nu poate suna de mai mult de 3-4 ori un client pentru a face follow up. De ce? Pentru că ea consideră că dacă îl sună de mai multe ori, i se va spune că e insistentă și că îl deranjează. Această convingere limitativă trebuie depășită, în condițiile în care statisticile departamentului arată că un client are nevoie de 6-7 telefoane de follow up pentru a face achiziția.
Sper că acum ai înțeles că structura convingerilor personale determină modul în care interpretăm informațiile, modul în care gândim, simțim și ne comportăm.
Alte articole scrise de către Elena Badea: Vrei să fii un lider autentic? Bazează-te pe valori!