Cultura organizațională ne privește pe toți, în egală măsură

cultura organizationala ne priveste pe toti

Poveștile, legendele, miturile fondatoare

„Mai știi teambuilding-ul acela când…” Sau: ”Atunci când am deschis noi firma…” Sau: ”Eu sunt aici încă de la lansarea…” Poveștile care circulă de la un departament la altul și de la o generație la alta sunt modurile noastre de a codifica experiențe, de a transmite spiritul unei activități, a unei viziuni asupra lucrurilor. Ce spun acestea despre cultura organizațională și despre oamenii care o compun? Cum sună poveștile oficiale și cele informale? Există o discrepanță între ele sau sunt în armonie? Sunt ancorate în prezent și viitor sau sunt nostalgice? Transmit ele un ”ceva” al locului?

Ritualurile

Un principiu de management al echipei spune că, pentru a colabora și pentru a fi productivă, o echipă are nevoie de niște ritualuri, care ajută membrii să se reunească în jurul unor obiective și valori comune. Așadar, iată un alt set de întrebări care oferă indicii despre natura culturii organizaționale: ce fel de ritualuri există în cadrul companiei sau al echipelor?; sunt aceste ritualuri doar administrative, operaționale (ședințe, onboarding, procese), sau au și o componentă strategică și/sau umană?; există ritualul de a sărbători succesele, realizările?; există obiceiul de a reflecta, individual sau în cadrul echipei, la ce funcționează și ce poate fi îmbunătățit?; există un timp dedicat pentru asta sau este trecut la ”nice to have”, sub presiunea taskurilor zilnice?.

Alte articole scrise de către Alina Doica: De la experiență la învățare experiențială, pentru middle și top manageri

  •  
  •  
  •  
  •  
  •