Despre co-creare și de ce a venit momentul să o luăm din nou în considerare

Despre co-creare si de ce a venit momentul sa o luam din nou in considerare

Apoi, pornind din paradigma că expertul în soluții este clientul, procesele de co-creare generează entuziasmul și alinierea de care avem nevoie pentru a face față unei lumi de business cu competiție acerbă, cu transformări ultra-rapide, disruptive și extrem de greu de estimat, o lume caracterizată de interacțiuni și influențe complexe, dificil de analizat, înțeles și administrat.

Și, nu în ultimul rând, co-crearea, ca sistem de lucru, produce rapid soluții gata agreate care au nevoie de mult mai puțină muncă de convingere și testare înainte de a fi implementate și utilizate. Generate sinergic de către echipe diverse, soluțiile sunt adoptate firesc, cu minimum efort de monitorizare și control.

Cum să aduci co-creare în echipa ta?

Mai întâi, este nevoie să gândești situațiile și provocările de business ca pe un ecosistem. În ecosisteme, fiecare element, viu sau nu, interacționează și influențează activ, iar interacțiunile pot produce ”butterfly effect” – o ajustare, cât de mică, a condițiilor inițiale poate produce un efect de magnitudine mare la o distanță oarecare în timp. Da, știu, acestea sunt noțiuni de teorie a haosului și haosul este un cuvânt de care ne ferim mult în organizații.

Dar teoria haosului este exact ceea ce avem nevoie ca să înțelegem comportamentele complexe și neliniare, interdependențele și influențele multiple în care se circumscriu business-urile noastre astăzi.

Alte articole scrise de către Diana Maria Voicu: Pierdut client. Găsitorului – bună recompensă

  •  
  •  
  •  
  •  
  •