Doar 2 din 10 angajați români se consideră loiali companiei pentru care lucrează

Doar 2 din 10 angajati romani se considera loiali companiei pentru care lucreaza 1

Perspectivele de dezvoltare și feedback-ul managerilor, principalii factori de loializare a angajaților

4 din 10 salariați din privat consideră că managerii nu le încurajează și sprijină dezvoltarea, iar mai bine de jumătate spun că nu primesc feedback valoros de la manager care să îi ajute să se dezvolte sau consideră că organizația nu investește în ei, oferindu-le posibilitatea de a învăța lucruri noi și de a-și extinde aria de cunoștințe și abilități. Totodată, aproape 60% consideră că organizația pentru care lucrează nu le dă șansa să își construiască un plan de carieră sau să promoveze și nici nu oferă cursuri de formare care să îi ajute să își construiască abilități de care au nevoie pentru a-și dezvolta activitatea.

Când vine vorba despre ce face angajatorul actual pentru a-și loializa angajații, o treime dintre respondenți nu consideră că organizația în care lucrează desfășoară inițiative de loializare. Ceilalți spun că printre metodele de loializare întâlnite în compania lor se numără încurajarea lucrului în echipă (33,1%), mediul de lucru plăcut și relaxat (24,5%), exprimarea liberă a ideilor și feedback-ul constant (23,9%), pachetul complex de beneficii extra salariale (16,5%), echilibrul între viața profesională și cea personală (16,5%). Mai puțini sunt cei care se bucură de faptul că organizația oferă șanse egale de dezvoltare și avansare în carieră pentru toți angajații săi (14%), organizează evenimente dedicate familiilor angajaților săi (9,2%), le arată constant angajaților cât de importanți sunt pentru companie (8,5%).

Studiul UP! Your Service România a fost desfășurat în perioada 1 – 30 septembrie 2018, pe un eșantion format din 2.042 de respondenți salariați din mediul privat din toată țara.

Foto: Pixabay

Citește și Provocările actuale și tendințele domeniului resurselor umane au fost dezbătute la Operational HR