Generația ‘R’

Generatia R
  1. Prioritizează echilibrul personal și profesional: deși pe perioada carantinei a fost dificil să stabilești limitele dintre casă și muncă, Gen-R a învățat să jongleze cu succes atât viața personală cât și cea profesională. Cu un program de lucru flexibil și cu manageri care le-au apreciat munca depusă, angajații au reușit să găsească echilibrul între muncă și viața personală
  2. Devin mai responsabili din punct de vedere ecologic: în mod interesant, perioada de carantină a adus schimbări și în percepția Gen-R asupra mediului și a ideii de sustenabilitate. După ce și-au dat seama de impactul umanității asupra mediului înconjurător, aceștia simt că datorează mai mult societății și mediului decât o făceau înainte.

Citește și: Provocările din departamentul de HR în contextul pandemiei și viitorul forței de muncă

Ce înseamnă asta pentru organizații?

Post-pandemie, forța de muncă se va întoarce cu noi credințe, abilități, aspirații și principii etice în muncă. Vor avea noi așteptări și priorități în calitate de angajați, forțând organizațiile să se adapteze și să evolueze pentru a răspunde noilor nevoi. Iată patru moduri în care HR-ul poate oferi acest lucru:

Revizuirea mobilității angajaților

Când angajații se vor întoarce într-o stare apropiată de normalitatea cu care erau obișnuiți la locul de muncă, mulți vor dori să încerce noi provocări, să testeze noi competențe și să găsească noi roluri în domeniul lor de activitate. Organizațiile ar trebui să depisteze modalități de a oferi aceste tipuri de oportunități în cadrul firmei. Oferind mobilitate angajaților de a alege proiecte noi și de a încerca noi roluri în firmă, pe lângă jobul lor obișnuit, le va pune la dispoziție oportunitățile de creștere pe care le caută. Este ca și cum ai deschide o economie gig pentru angajații existenți, astfel încât să nu caute oportunități în altă parte.

Posibilitatea unui mediu de lucru flexibil

Pentru cei care găsesc o productivitate și o eficiență sporită în mediul de lucru de acasă, organizațiile ar trebui să ia în considerare sprijinirea acestor condiții de lucru cu tehnologia și procesele potrivite. Acest lucru ar însemna eliminarea limitărilor funcționale pentru angajații care lucrează de acasă și furnizarea de platforme de înaltă securitate și aplicații cloud care pot rula eficient oricând, oriunde și pe orice dispozitiv.

Consolidarea culturii la locul de muncă

Așteptările angajaților asupra empatiei și înțelegerii vor fi modificate permanent odată cu revenirea la normalitate. Viața profesională și cea personală au devenit una și aceeași, iar importanța unei echipe înțelegătoare și flexibile cu privire la problemele personale este esențială. Liderii și managerii vor trebui să își îmbunătățească în mod corespunzător abilitățiile de leadership și manageriale. Va fi important ca organizațiile să își identifice și să-și consolideze cultura la locul de muncă prin sprijinirea angajaților la adaptarea „noului normal”.

Citește și: Generația Z consideră că beneficiile sunt mai importante decât salariul

Oportunități bazate pe scopuri

Situația actuală schimbă sensul scopului în mintea oamenilor. Angajații vor căuta ca organizațiile să își asume o responsabilitate socială corporativă mai mare pentru a sprijini binele tuturor. Companiile care nu au o responsabilitate socială corporativă vor întâmpina dificultăți în a atrage, a recruta și a păstra talentele Generației R. Lucruri simple precum bunătatea și inițiativele de voluntariat pot ajuta organizațiile în procesul de schimbare.

Este imprevizibil felul în care va evolua piața muncii după criza actuală, cu toate acestea, unele dintre aceste tendințe vor semnifica începutul unei noi ere. Diferențele dintre generații își pierd din importanță și comunitățile din Generația R vor fi prioritare și centrale în viitorul muncii.

Sursa foto: Unsplash

  • 17
  •  
  •  
  •  
  •