Modalități pentru a maximiza productivitatea angajaților (I)

Modalitati pentru a maximiza productivitatea angajatlor (I)

Pentru a crește cantitatea de sarcini pe care o îndepliniți la serviciu tu, ca manager sau angajator, și angajații tăi, ai nevoie să faci câteva schimbări simple pentru a îmbunătăți nivelul de satisfacție al acestora din urmă. Prin schimbarea acelor câteva lucruri mici, poți crea și o cultură prosperă care să crească productivitatea și să atragă  talentele.

Noi am făcut o selecție de modalități pentru a maximiza productivitatea angajaților, dintre cele prezentate într-un ghid realizat de către publicația roberthalf.com

Umanizează mediul de lucru

Oamenii lucrează mai mult și mai eficace într-un mediu de lucru prietenos pentru angajați, într-un mediu în care managementul recunoaște și respectă faptul că trebuie să trateze fiecare angajat ca pe o persoană individuală. Iată câteva elemente de bază pentru un mediu de lucru sănătos:

  • condiții de lucru confortabile;
  • salarii și beneficii care să fie comparabile sau chiar mai bune decât ceea ce oferă alte companii;
  • comunicare deschisă între conducere și angajați;
  • oportunități de avansare;
  • angajament clar față de amabilitatea esențială.

Angajează inteligent

Ia-ți timp și fă efortul de a recruta cea mai bună persoană pentru fiecare poziție deschisă în companie. Atunci când iei în considerare anumiți candidați, concentrează-te, mai degrabă, pe realizările din trecut decât pe aspecte care să indice că se potrivesc. Acordă mai multă atenție la ceea ce a candidații au reușit să îndeplinească la locurile de muncă precedente și mai puțin pe funcțiile poziției. Un alt lucru important care trebuie spus este că, atunci când analizezi candidaturile, nu trece cu vederea peste virtuțile esențiale precum loialitatea și încrederea că te poți baza pe ei.

Aplică angajarea strategică

Este o linie fină între prea multe sarcini și nu îndeajuns. Cei mai mulți oameni tind să își folosească timpul mai eficient atunci când sunt mai ocupați decât atunci când au timp de pierdut. Așadar, înainte să închizi o poziție vacantă sau înainte să faci completări la cadrele care lucrează full-time, asigură-te că angajații existenți nu își pot asuma responsabilitățile suplimentare. De asemenea, ai putea să angajezi o persoană temporar, astfel încât să îți poți da seama dacă ai nevoie de cineva care să lucreze cu normă întreagă.

Definește obiectivele

Unul dintre cele mai frecvente și cel mai adesea trecut cu vederea motiv din spatele performanței scăzute este orientarea ineficientă. Atunci când repartizezi o sarcină, oferă cât mai multe detalii posibile. Întotdeauna ia în calcul faptul că mulți angajați ezită să pună întrebări din teama de a părea incompetenți.

Citește și: Cele cinci întrebări pe care angajaților le este frică să le pună

Fii consistent

Cu motive întemeiate și fără să fii rigid, fii consistent în abordarea ta management general. Este adevărat că trebuie să îți adaptezi stilul de supraveghere pentru fiecare persoană, dar trebuie să te asiguri că regulile și reglementările care se aplică unei persoane se aplică și tuturor celorlalți care se află într-o poziție similară.

Condu prin exemplul propriu

Vechea zicală care spune „Fă ce spun eu, nu ce fac eu” nu funcționează foarte bine în business. Managerii trebuie să inspire, prin exemplul propriu, care sunt standardele la care trebuie să adere, mai ales cu privire la aspecte precum punctualitatea, înfățișarea, amabilitatea în raport cu ceilalți colegi și disponibilitatea de a lucra pe program atunci când apare necesitatea. Puține lucruri pot să motiveze angajații mai mult decât să vadă că managerii își suflecă mânecile pe sarcini de rutină atunci când presiunea este la cote înalte. În mod similar, nu cere de la angajați să facă ceea ce tu, ca manager, nu ai fi dispus să faci.

Încurajează contribuția angajaților și asumarea riscurilor

Niciodată să nu asumi că angajații își vor manifesta în mod voluntar îngrijorările. În schimb, cere în mod activ comentarii, observații și sugestii. Pentru a face asta, vei avea nevoie de mai mult decât să instalezi o cutie pentru sugestii. Fii sigur că încurajezi și practici politica „ușilor deschise”, astfel încât angajații să știe că pot veni la tine oricând. Mai mult decât atât, întotdeauna încearcă să te ocupi imediat de întrebările pe care le ridică angajații.

Publică obiectivele companiei

Angajații tăi trebuie să știe care sunt obiectivele atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, pe care tinde să le atingă. Evidențiază aceste ambiții în publicațiile companiei, pe panoul cu noutăți pentru angajați sau pe postere. Încurajează departamentele să-și seteze obiective la nivel individual și să implice angajații în proces.

Dezvoltă oportunitățile de carieră

Pe cât de important este pentru compania ta să aibă anumite obiective, pe atât de important este și pentru angajați să aibă obiective pentru dezvoltarea în carieră. Oportunitățile de avansare pot fi o modalitate extrem de importantă în motivarea angajaților. Ocazional, alocați-vă timp pentru a discuta cu fiecare angajat despre potențiale modalități de avansare în carieră, pentru că poate aduce rezultate care să se reflecte atât în productivitatea, cât și în satisfacția jobului.

Diversifică remunerările

Oamenii își exercită sarcinile mai bine atunci când efoturile lor sunt recunoscute, dar nu este neapărat necesar ca acestea să fie financiare. Mai multe zile de odihnă, laude în publicațiile companiei și oportunități de extindere a responsabilităților jobului sunt doar trei dintre exemplele de remunerări non-financiare.

Foto credit: Andreas Klassen / Unsplash