Cultura companiei şi ucigaşii ei

Managementul defectuos poate afecta negativ o afacere, însă uneori managerii nu sunt conştienţi de lucrurile pe care le fac şi care pot genera, printre angajaţi, lipsă de motivaţie şi determinare.

Astfel, stilul dificil de management pot constitui un factor de distrugere a culturii unei companii. Însă acesta nu este singurul:

Orgoliul

Oameni cu orgolii mari tind să creadă că sunt mult mai bine pregătiţi decât în realitate şi că realizările lor sunt cele care contează, de fapt. Chiar dacă lucrează în echipe, se vor lăuda cu reuşitele lor şi vor încerca să acapareze „toată scena”.

Citeşte şi Pro şi contra stilului Agile în management

Micro-managementul

Micro-managementul este una dintre cele mai stresante activităţi, pentru că nimic nu ucide mai brutal inovaţia decât un manager care diseacă toate sarcinile chiar atunci când sunt făcute. Angajaţii se simt presaţi şi nu îşi vor mai asuma responsabilităţi.

Promisiunile nerespectate

Nerespectarea promisiunilor este un cuţit cu multe tăişuri, care afectează toate părţile implicate. Dacă nu ne respectăm promisiunile faţă de clienţi, nu ne putem aştepta ca ei să le respecte pe ale lor. În plus, nu ne mai putem respecta angajaţii (plata salariului) şi nu putem pretinde ca aceştia să lucreze cum o făceau altădată.

Citeşte şi Jim Bagnola: Angajații români se tem să ofere feedback, iar managerii se tem să-l primească

Birocraţia

Cei de la Business 2 Community susţin că, cu cât o organizaţie are mai mulţi manageri, cu atât mai deciziile se iau mai greu. Ideal ar fi ca deciziile să fie luate rapid şi să fie şi potrivite, pentru ca lucrurile să meargă în ritmul ales.

Angajaţii nemotivaţi

Unul dintre cei mai de temuţi ucigaşi ai culturii companiei mari este lipsa de motivaţie. Fie că este vorba de salariul pe care îl primesc, fie că este vorba de atitudinea superiorilor, motivaţia trebuie să fie mereu activă, altfel angajaţii nu mai pot performa, fapt care se simte, cel mai bine, în relaţia cu clienţii.

Citeşte şi Neconcordanţă între aspirațiile angajaților și obiectivele de performanță ale angajatorilor

Pedepsele publice

„Lauda în public, critica în privat”, spunea Vince Lombardi. Iar zicala trebuie aplicată în relaţia cu angajaţii, indiferent de funcţia lor, dacă vrem să ni-i păstrăm determinaţi şi motivaţi. Orice manager care face abuz de funcţie pentru a le arăta celorlalţi că greşesc nu este un lider adevărat.

Lipsa de onestitate

Minciunile şi dezamăgirea destramă nu numai relaţia internă a companiei, dar şi pe cea externă, pentru că lipsa de onestitate este o pată asupra numelui, care rămâne mulţi ani în relaţiile de afaceri. Cele mai mari probleme le ridică lipsa de onestitate faţă de angajaţi.

Citeşte şi Modelul occidental de salarizare: Angajații sunt mai motivați dacă pot alege pachetul salarial

Lipsa transparenţei

Acest ucigaş lucrează foarte bine cu lipsa de onestitate. O companie care nu este transparentă cu angajaţii nu le permite să vadă imaginea de ansamblu asupra activităţii lor, iar când nu înţeleg ansamblul, nu înţeleg ce este de făcut pentru a urma drumul succesului şi, mai departe, nu pot fi la fel de productivi.

Ameninţarea cu concedierea

Ameninţările de acest tip afectează semnificativ încrederea în sine a angajaţilor, care nu mai lucrează pentru a atinge succesul, ci pentru a nu fi concediaţi.

(Foto: Business 2 Community)