Managerii și abilitățile de coaching

Coachingul este o conversație. Este despre a pune întrebări, a asculta și a fi foarte echilibrat în răspunsuri, pentru a te asigura că scopurile de învățare și dezvoltare ale persoanei sau ale echipei sunt atinse. Managerii, deși nu sunt coach-i cu normă întreagă, ar trebui să cunoască multe dintre ideile care stau la baza acestei profesii pentru a putea veni în sprijinul echipelor sale.

Leadershipul eficient are nevoie de conversații de coaching, spune Center for Creative Leadership(CCL). În opinia lor, coachingul nu trebuie să cadă exclusiv în mâna specialiștilor. Mulți dintre manageri ar trebui să preia o serie de tactici pentru a putea construi echipe solide și eficiente.

”Coachingul este un anumit tip de relație, construită cu ajutorul unui anumit tip de conversație, relație care are loc dincolo de sesiunile organizate cu coach-ul. Cele mai puternice conversații care au cel mai mare impact la nivel de leadership sunt adesea cele care au loc pe holuri, în timpul unei cafele sau în ședințe ad-hoc pe alte subiecte,” este de părere Doug Riddle, CEO pentru servicii de coaching al CCL.

Beneficiile coachingului pentru angajați sunt nenumărate: creșterea încrederii în forțele proprii, autonomie, responsabilizare și motivare. Un manager care își ajută angajatul să își cimenteze drumul în carieră în timp ce se află în echipa sa face cel mai bun lucru de care este capabil, iar recunoștința angajatului nu este neapărat una verbalizată, ci una care se traduce în loialitate și devotament pentru companie.

Citește și: Managementul spiridușilor

Liderii cu adevărat făcuți pentru asta se implică în echipă, ascultă, setează obiective clare și măsurabile, confirmă sau infirmă acțiunile angajaților, îi provoacă, îi respectă, le dau feedback și îi recompensează. Cu alte cuvinte, un lider trebuie să fie și coach și manager. Cu condiția să aplice ceea ce ar face un coach și să adapteze toate ideile funcției sale de management.
Primul pas este ca liderul să investească timp în construirea relației cu angajatul și să clădească încrederea între ei doi. Al doilea pas este să comunice mai degrabă interogativ decât vocativ cu toți membrii echipei. Al treilea pas este să le delege task-uri care să îi provoace și să îi ajute să se dezvolte. În tot acest timp, trebuie să fie disponibil pentru a oferi suport și consiliere, iar apoi să evalueze corect rezultatele.