Oportunitățile sunt dincolo de limitele abordării defensive

Oportunitatile sunt dincolo de limitele abordarii defensive

În cazul abordării defensive aceste măsuri imediate sunt urmate de monitorizarea realității comparativ cu scenariile realizate și ajustarea acestora, dezinvestiții și adaptare operațională în timp ce în cazul abordării ofensive, setului de măsuri imediate, îi urmează realizarea unui plan de pivotare a afacerii, orientarea investițiilor către zonele de creștere, dezvoltarea de noi produse/servicii, piețe sau modele de afaceri.

Abordarea defensivă

Acum:

  • Protejarea veniturilor
  • Definirea re-bugetării și implementarea măsurilor de protejare a numerarului
  • Stabilizarea operațiunilor (lanțul de distribuție, fabricație)

Într-o lună:

  • Monitorizarea realității vs. scenarii și ajustarea în consecință
  • Re-bugetarea în derulare și dezinvestițiile
  • Aducerea operațiunilor la un nou normal pentru următoarele 18 luni

Abordarea ofensivă

Acum:

  • Dezvoltarea unei strategii despre cum să depășiți concurenții
  • Planificarea pivotării sau dezvoltării de noi produse/servicii, piețe sau modele de afaceri

Într-o lună:

  • Realizarea unui plan de pivotare a afacerii
  • Stabilirea investițiilor în zone de creștere
  • Dezvoltarea de noi produse/servicii, piețe sau modele de afaceri

3. Leadership defensiv vs ofensiv

Atitudinea defensivă slăbește agilitatea în învățare și afectează mentalitatea de dezvoltare personală și profesională. Agilitatea în învățare include practici precum eforturile de îmbunătățire, punerea în discuție a modului normal de a face lucrurile și evaluarea experiențelor fiecăruia.

Liderii defensivi sunt deficitari la comunicare, adaptabilitate, capacitatea de a îndeplini obiectivele de afaceri și conștientizarea de sine.

Atitudinea defensivă adesea ascunde realitatea a ceea ce faci, făcând opace atât obiectivele tale, cât și transparența în cadrul echipei tale.

Liderii ofensivi își cunosc colegii, își cunosc clienții, învață și se actualizează continuu, cultivă cooperarea, sunt creativi, iau decizii clare și fac investiții în dezvoltarea și pregătirea echipei.

Citește și: Sfaturi și măsuri de prevenție pentru antreprenori în situații de criză

Cercetările indică faptul că liderii care învață și acționează în mod agil au mai mult succes, atât în contribuția la veniturile companiei, cât și în performanțele generale ale angajaților și managerilor.

Alte articole scrise de către Constantin Măgdălina: Viralizarea transformării digitale a companiilor în vremuri de criză

  •  
  •  
  •  
  •  
  •