Afaceri de familie, familie de afaceri

afaceri de familie

Femeile în afacerile de familie

În continuarea prezentării sale, Miruna Enache a punctat câteva aspecte legate de prezenţa şi rolul femeilor în acest tip de companii, plecând de la studiile realizate de către EY.

al doileaAfacerile de familie au, în medie, patru femei în poziţii de top management, 55% au cel puţin o femeie în board, iar 70% intenţionează să numească o femeie în rolul de CEO. Cifrele acestea devin şi mai relevante în comparaţia cu datele celolalte business-uri, la aceleaşi capitole: 12,9%, 12,7% şi, respectiv, 3,9%. Interesant este şi faptul că numărul mare de femei pregătite să acceadă poziţii de conducere în business-urile de familie atrage după sine şi o schimbare a obiectivelor companiilor respective către creşterea pe termen lung şi sustenabilitate, în defavoarea targeturilor de performanţă pe termen scurt.

Alte dominante ale prezenţei feminine în afaceri sunt cele care ţin de pregătirea viitoarei generaţii de lideri, în brandingul afacerii şi în acţiuni de CSR. Acestea din urmă cresc gradul de coeziune în cadrul familiei, o cincime din acest nivel fiind direct atribuibilă practicilor CSR și a branding-ului ca afacere de familie.