Afaceri de familie, familie de afaceri

afaceri de familie

Afacerile de familie, în ţara noastră

În completarea informaţiilor de mai sus, aducem câteva date din „Barometrul afacerilor de familie din România”, studiu realizat de către EY, de curând. 699 de oameni de afaceri au răspuns celor 29 de întrebări ale chestionarului online.

În 62% dintre cazuri, firmele de peste un milion euro au una sau două femei în consiliul de administrație care nu fac parte din familie, în timp ce în 68% dintre cazuri, numărul bărbaților care nu fac parte din familie, dar care sunt membri de consiliu variază între 1-4 persoane. Cea mai plauzibilă explicație este că numărul de femei care fac parte din consilii de administrație este în general mic, indiferent dacă sunt sau nu membru de familie.

Etica de afaceri este considerată de oamenii de afaceri din business-urile de familie ca fiind cel mai important aspect de transmis noilor generații, chiar mai important decât aspectele antreprenoriale și leadership. Cu toate acestea, doar 49% dintre afacerile de peste un milion euro și 30% la nivelul întregii populații au un cod de etică scris, față de 85% dintre afacerile de familie la nivel global.

Comparativ cu oamenii de afaceri în general, respondenții care reprezintă o afacere de familie cred într-o măsură mai mare că afacerile din România sunt construite cu intenția de a fi lăsate generației următoare și nu în scopul de a vinde participația. De asemenea, cu cât afacerile de familie sunt mai de succes, cu atât intenția de succesiune în familie este mai puternică, atingând 78% în cazul afacerilor care depășesc venituri de un milion euro