Afaceri de familie, familie de afaceri

afaceri de familie

29% dintre afacerile românești de familie de peste un milion euro au realizat cu succes trecerea la a doua generație de antreprenori, în timp ce 67% dintre acestea sunt încă conduse de fondatori și se pregătesc pentru succesiune. În total, în doar 32% dintre cazuri companiile sunt conduse de lideri care au preluat conducerea afacerii de la fondatori, față de 53% dintre companiile la nivel global.

În echipa de top management, numărul de membri de familie de genul masculin sunt cu 45% mai bine reprezentați față de cei de gen feminin în afacerile de peste un milion euro și cu 46% în toate afacerile de familie. Se observă că aproximativ 61% dintre afaceri au doi membri de familie în echipa de top management de gen masculin sau feminin. Sunt mai multe companii în care sunt una sau două femei implicate, dar mai multe în care lucrează în top management doi sau mai mulți bărbați membri ai familiei.

Ca şi la nivel global, etica în afaceri este considerat cel mai important aspect în formarea noii generații de antreprenori (61%), urmată de calități de leadership (55%) și antreprenoriat (51%).

Numărul mediu de angajați în afacerile de familie cu venituri de peste un milion euro se apropie de 100, au fost înființate în medie acum 18 ani, dar consideră că și-au păstrat intactă tipologia antreprenorială în 69% din cazuri.

ultim

Sfatul cel mai des primit de noile generații de antreprenori este de a păstra coeziunea familiei și a avea încredere în membrii acesteia.

Conform studiului „Edelman Trust Barometer”, afacerile de familie se bucură de nivelul cel mai înalt de încredere din partea societății în Uniunea Europeană, față de celelalte tipuri de companii. România se înscrie în această tendință, 46% dintre respondenți considerând că afacerile de familie inspiră un nivel de încredere mai mare față de antreprenori în general.