Bitdefender, locul 17 în clasamentul celor mai mari companii de software din piețe emergente

software

„Există un potențial semnificativ pe piața IT din Romania. Liderii de piață, cum este Bitdefender, au demonstrat deja că au capacitatea de a concura cu produse și servicii inovatoare la nivel global. Dar, companiile locale de software trebuie să depășească obstacolele în ceea ce privește asigurarea accesului la finanțare într-o piață financiară și de capital care nu este foarte sofisticată. De asemenea, trebuie să investească în echipe de management capabile să aducă afacerea pe scena mondială şi să o conecteze la rețelele potrivite. Start-up-urile, în special, se confruntă cu un deficit critic de capital iar autoritățile române trebuie să elaboreze metode de a crea un ecosistem antreprenorial care să poată stimula inovația și să genereze oportunități de afaceri „, crede Florin Deaconescu, Liderul Grupului de Servicii pentru Tehnologie, Media și Telecomunicații (TMT), PwC România.

„Am putea spune că generația IT de aur, care a ieșit de pe băncile școlii tradiționale românești și a pășit direct în economia liberă din anii 1990, a reușit să inspire generația următoare. Acest transfer a fost favorizat și de unele măsuri fiscale adoptate de autorități în decursul anilor, care au contribuit la reducerea „exodului de creiere” (brain drain) către țările mai dezvoltate. Acum este timpul ca autoritățile române să încurajeze inovația, cercetarea și dezvoltarea pentru a ajuta industria să reducă dependența de servicii de externalizare și să genereze mai multe produse și servicii cu valoare adăugată”, a completat Florin Deaconescu.

Furnizorii de software de pe piețele emergente au mai multe avantaje. În timp ce în trecut piața locală a produselor de software pentru consumatorii individuali era ca şi inexistentă, iar piața de produse de software pentru clienţii corporate limitată, în prezent acest scenariu nu mai este valabil. Dispozitivele mobile conectează consumatorii din orice piață emergentă, din Kenya până în Coreea. Acest lucru deschide oportunități uriașe, atât pentru aplicațiile dedicate consumatorilor cât și pentru cele centrate pe client, care permit consumatorilor să acceseze informații back-end.

Forța acestor piețe este conferită şi de numeroasa generație Millennials din ţările emergente (în special în India și în țările din America de Sud). Reprezentanții acestei generații se simt mai confortabil cu dispozitivele mobile, mulți dintre ei probabil neavând niciodată un computer, de aceea această generaţie oferă oportunități importante de piață.

Mai există și alte avantaje, dintre care cel mai mare este structura costurilor – un avantaj evident pentru companiile de pe piețele în curs de dezvoltare. Costul pentru dezvoltarea de software pe piețele emergente este unul relativ mic, ceea ce permite companiilor să fie mai competitive pe piața mondială.