Companiile au chef și potențial de afaceri, în România anului 2016

Dumitru Ion. Companiile au chef și potențial de afaceri, în România anului 2016

Este ajustarea forței de muncă / restructurarea o chestiune care ține de trecut?

Bazându-se pe propriile percepții, planuri de afaceri pentru 2016 și măsurarea forței de muncă, managerii intervievați spun „da, categoric”. 20% dintre ei nu se așteaptă la creșterea forței de muncă angajate – adică a fost atins platoul optim de forță de muncă angajată prin restructurare. Dar 35% prevăd sporirea forței de muncă angajată, cu procente cuprinse între 1% și 5%. Și asta nu este totul: 36% dintre managerii intervievați văd o creștere a numărului de angajați cu procente cuprinse, atenție, între 5% și 30%. Într-un limbaj mai puțin tehnic, asta înseamnă că în România anului 2016, companiile au chef și potențial de afaceri, care se va translata într-o angajare suplimentară de forță de muncă.

Percepția managerilor intervievați se pliază perfect pe raționamentul economic: mai mult business și mai multă forță de muncă angajată trebuie să se reflecte și în competiția pe forța de muncă existentă, deci într-o majorare a veniturilor salariale. Iar A vision for growth confirmă acest lucru: 44% dintre managerii intervievați se așteaptă la o creștere a veniturilor salariale cu 1% până la 5%, iar mai mult de 120 de manageri dintre cei chestionați (31%) văd majorări cuprinse între 5% și 10%. 50 de manageri cred că în business-urile lor, majorările de salarii vor înregistra procente mari de 10%. Este extrem de important să menționăm că aproape nimeni nu vede o reducere de salarii în 2016, cei mai ,,pesimiști” manageri din acest punct de vedere (13%) așteptându-se la stagnare.

Probabil suma percepțiilor acestui extrem de complex și puternic instrument de măsurare a sentimentului de afaceri este cel mai mai bine exprimată de felul în care văd managerii intervievați mersul imediat al economiei. Adică de nivelul de încredere spre un mers bun al economiei în 2016. A vision for growth arată că 63% dintre cei intervievați sunt încrezători, foarte încrezători și extrem de încrezători. O treime dintre repondenți manifestă ,,o oarecare încredere” și numai 5% dintre manageri nu sunt deloc încrezători într-un mers pozitiv al economiei în 2016.

Studiul A vision for growth, realizat de EY România în parteneriat cu Doingbusiness.ro în perioada 26 ianuarie – 8 februarie 2016 reflectă răspunsurile primite de la 421 de manageri din cele mai mari companii care operează în România. 40% dintre cei intervievați își raportează afacerile la București, 7% la Cluj și 6% la Ilfov. 13% dintre companiile intervievate au afaceri anuale de peste 100 de milioane de euro, 10% între 50 și 100 de milioane de euro, 63% între 1 și 50 de milioane de euro și 14% au înregistrat în 2015 cifre de afaceri mai mici de un milion de euro. Studiul, în intregime, poate fi găsit aici: http://rbd.doingbusiness.ro/articole/o-viziune-a-cresterii-barometrul-mediului-de-afaceri-romanesc-pentru-anul-2016/4818

  •  
  •  
  •  
  •  
  •