Majoritatea comenzilor online sunt finalizate pe computer, dar telefonul are un rol decisiv în procesul de research

Cum pot fi protejate dispozitivele mobile de infractorii cibernetici

În acest context global al creșterii influenței telefonului, tendință în care se înscrie și România, specialiștii Google oferă cinci sfaturi importante pentru a maximiza eficiența în comerțul online pentru retailer:

  • Captarea atenției utilizatorului cu un îndemn – Call-to-action – și evidențierea clară a valorii adăugate a produsului
  • Interacțiunea utilizatorului cu site-ul trebuie să ofere o experiență plăcută de navigare pe mobil: meniul trebuie să fie cât mai vizibil, principalele categorii de pe site trebuie să fie vizibile pe homepage, dar să existe și butoane de filtrare pentru a găsi mai ușor produsele dorite
  • Îndemnul la acțiune trebuie să fie bine evidențiat – coșul de cumpărături să fie afișat în locul potrivit și să existe un sistem de afișare a etapelor în care se află comanda
  • Procesul de cumpărare este influențat de experiența de navigare pe site. Viteza de încărcare a paginii devine, astfel, foarte importantă
  • Este recomandată testarea constantă a diverselor elemente din pagină (conținut, design, metoda de livrare și securizarea datelor). Scopul este de a identifica impactul și de a aduce îmbunătățiri site-ului în acord cu nevoile vizitatorilor

Anul 2017 abia a început, însă navigarea de pe mobil prinde din ce în ce mai mult teren, anunțând un real trend în acest sens în lunile care vor urma. Agenția Today’s recomandă advertiserilor să își alinieze strategiile de promovare online la acest trend și să își adapteze pentru accesarea de pe interfețe mobile atât site-urile, cât, mai ales, campaniile de publicitate online. Mai mult, pentru a se asigura că ajung la toți utilizatorii, Today’s recomandă marketerilor să urmărească separat, în paralel, indicii de performanță veniți din traficul pe mobil vs. cei de pe PC, întrucât utilizatorii celor două platforme au comportamente diferite și stimulii care-i atrag online sunt și ei diferiți.

Citeşte şi Studiu: Retailerii din Europa răspund cu întârziere clienţilor online