Reziliența și disciplina – sau cum ne pregătim mai bine pentru provocări?

Disciplina organizationala si reconectarea oamenilor la un scop mai inalt si la o viziune pe termen mai lung ne vor ajuta sa iesim la lumina

Cum construim disciplină la nivel organizațional?

VUCA este realitate. De cel puțin șase luni, experimentăm zi de zi ceea ce înseamnă un mediu volatil, complex, incert și ambiguu. Disciplina organizațională și reconectarea oamenilor la un scop mai înalt și la o viziune pe termen mai lung ne vor ajuta să ieșim la lumină și să trecem și peste această criză, mai complexă decât cea din 2011.

Sunt câteva elemente de bună practică care sprijină ancorarea unor discipline organizaționale sănătoase:

  • construcția împreună cu echipa a unei viziuni și aspirații comune pe termen lung;
  • crearea unei cadențe organizaționale – o anumită recurență a întâlnirilor importante care sunt legate de contribuție și de învățare, nu doar întâlniri obișnuite de informare și raportare;
  • recunoașterea progresului și formarea acestui obicei de concentrare asupra elementelor pozitive care se întâmplă în organizație, mai presus de identificarea a ceea ce nu merge;
  • comunicarea regulată a statusului companiei;
  • creșterea ritmului dialogului despre performanță de la tradiționala întâlnire bianuală, la o întâlnire cel puțin trimestrială în care, valorile și obiceiurile productive să devină în mod recurent subiect de analiză și dezvoltare.

Dacă ne uităm la cele de mai sus, probabil că în organizațiile voastre se întâmplă deja. Cuvântul-cheie asupra căruia doresc să atrag atenția este recurență. Obicei productiv recurent. Acestea se alimentează din disciplina echipei, din autodisciplina liderului, creează discipline mentale care îmbunătățesc nu numai procesele decizionale, dar și climatul și sentimentul de aliniere pe care și-l dorește orice organizație ca să reziste în timp.

(Foto: Adrian Scottow, www.flickr.com)


Madi Rădulescu, MBA, PCC, Managing Partner MMM Consulting

Cu peste 20 de ani de experiență în training și consultanță, în proiecte derulate în 11 piețe, la nivelul cel mai înalt în organizație (top și middle management), Madi Rădulescu este Managing Partner al MMM Consulting. Este Master Trainer pentru Modelul de încredere Persona Global. Are mai multe roluri profesionale ca, de exemplu, Consultant de HR, trainer în management strategic, managementul performanței și managementul schimbării, facilitator de workshopuri, Executive și Team Coach.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •